Ta vara på era infall


Infall....jag får dom bara! Plötsliga infall blockerar allt annat i hjärnflödet och tar ut riktningen......En seriös halvinkompetent gubbe (Jo!! jag får kalla mej gubbe alldeles själv!)som jag får dom när som helst och NU fick jag ett ! Jag är halv på en jävla massa.....de är då upp till betraktaren att avgöra om jag är halvbra eller halvdålig...jag menar att det finns två kategorier 1. Dom Halvbra 2.Dom halv Dåliga och som alltid finns det väl undantag men i det stora hela gäller det bara att själv sälla sig till nån av alternativen. Jag hyllar dom som tror att dom är jättebäst för att de är i regel dom som får nåt att ske men det sker då oftast på bekostnad av dom halv dåliga för dom jättebästa är nog egentligen dom halvbra/halvdåliga med ett jävla självförtroende.....jag sällar mej till den halvbra skaran och ser till att dom jättebästa får leva i sin bubbla,får saker att ske,håller andra med jobb och kanske får dom halvdåliga att känna sig halvbra........Jag fick ett infall och de blev ett blogg inlägg....jag fick ett infall i förrgår när jag försökte få en grinman till en gladman.Den lille ville inte riktigt nånting utan var GRINMAN så jag tog fram gitarren och han blev en gladman och mitt i allt spontant plinkande kom de plötsligt inspiration till en liten Jul låt som jag ömsom skrev mellan tuttletningar och avledande manövrar såsom roliga miner och killningar på rätta ställen här bjuder jag nu eder på självaste texten till mitt infall håll till godo.

Mörkret har fallit                 kylan så kär
Snön ligger vit o kall           julen är här
Fåglarna har tystnat            sjön har frusit hård

De knarrar under skorna     Vi har vantarna på

Bland vemod o norrsken     tysta vi stå
Njuter av stillhet stor          luften kall o rå
Vi blir varma i själen           vi tar våran tid
Nu hugger vi vår julegran   o väntar julefrid

Mörkret har fallit                 granen lyser vit
Fotspår i nysnön                  tomten hittat hit                         Putte.M

Jag har i en tidigare period haft fullt upp med att få ut dialektdikter ur systemet och tänkte passa på att så här i Juletider bjussa på även en sån........

Hämt dorninga nu ske vi hämt oss n' julgran
N' bullerante hadd fått julstämmninga
Han hadd fått julblae från Kopra mitt på dan
Å höll på rust sä för julgranshämtninga

Han hadd kike ut'n gran ättä misommartin
Å vakte'n ättäsom tillåve lege där nån natt
Trampe bröschelvägen dit så dä va hårt söm fröse margarin
Märt ut'n ve nå blått bann o skreve nåt om dösstraff

ingen våga sä myche söm ta i'n dän gran allihop va skrämt
Vi visst allihop att e va n'bullerantes specielle julprydnad
Man gick storkroken ikring halvskär att n' Ante skull ligge å vänt
Fast grana va sä stygg så dä skar in i yga

Int tordes man säge ti'n Ante att gran va onsakelit horribel
Utta man skröt på'n å tyckt grana va rekordelit schangtil
N' Ante blev karet å sträckt på sä dä blev nästan penibelt
Men man höll bara ve å hele byn kunne andas ut i julefrid               P mishels'n

Ta nu o andas in känn lugnet alla halvbra/halvdåliga vänner o ta vara på era infall

Kommentarer
Postat av: Gittan

Vilket härligt infall att ta med en så trevlig bild på en 61:a Imperial.:)

2011-12-16 @ 15:22:01
URL: http://www.gittansvardag.blogspot.com
Postat av: sanna -saos.blogg.se

Hej pappa, tänkte bara tipsa om en jättefin blogg som kanske kan falla dig i smaken? Dom som skriver bloggen har dessutom en liten vintage webshop.



http://itsallvintage.webblogg.se/index.html



kram

2011-12-16 @ 23:12:49
URL: http://saos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0