Bakelit forever


Julen är i antågande och detta faktum leder till eftertanke.......Nu träffas man olika personligheter ska samsas kring julbordet men nu till den stora frågan!....Kan en bil ha en personlighet? Den som nu tänker ett definitivt nej har enligt mej aldrig ägt en riktig bil.Man känner ganska direkt när man suttit sig i en gammal bil en viss känsla....bilen har en aura.I min familj samsas det ett par olika personligheter på parkeringen, Subban en kinkig liten madam som om man inte stryker medhårs aldrig passerar besiktningen obemärkt men med färsk olja i maskineriet och botox i tanken kan hon ibland hålla tätt och briljera.Mercan lite som mej själv tung o stel men känns trygg och under ytan lurar det små fasoner.Chryslern en patinerad skönhet som vill vara på väg som redan gett oss många fina minnen, en Classic lady i ordets rätta bemärkelse. Mercuryn som jag haft sedan 1987 och inte riktigt kan skiljas ifrån en trotjänare som på nåt vis alltid tagit mej till punkt b, inte helt frivilligt alla gånger men man får helt enkelt inse att murklan börjar få lite ålderskrämpor och behöver lite kärlek då och då.....Sist men inte minst Taunusen en trevlig uppenbarelse som pga lite inkontinens blev ställd på undantag efter att ha på ett förtjänstfullt sätt sett till att jag tagit mej på jobbet ett par år......Rattkrycka o bakelitratt man njöt varje gång v4:an ljöd....Till min stora glädje har nu min son tagit över Taunusen och håller sakta på att ge den sin forna glans med en nogrann renovering. bilden som ni ser är tagen för ett par år sedan på mellandagarna suck........det är nåt visst med den bilden! bakelit forever..........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0