Barnens Jul


Nu har man firat en mycket trevlig Julafton med Familjen o släkta o J har som vanligt briljerat med sin "de blev inte riktigt bra"matlagning.....Barn o barnbarn mat jultomte och julspänningar som släppt.Kalle Anka såg man på ett halvt öga !Ungarna suckade o tyckte att Farsan du är en fossil....Kan inte annat än hålla med för har man som liten parvel legat bakom Morfars svartvita tv o justerat rullningar i sista sekund samtidigt som man försökt få den att sluta snöa är det som nåt har brännt sig fast.....Kalle Anka är Julafton!Vi har för litet hus! ..............tycker i alla fall en viss person i min omedelbara närhet men jag håller som vanlgt inte med och har än en gång fått det bekräftat 14 pers 2 hundar 1 katt i vårt kök Det är precis lagom stort vårt 30-tals hus.......Julafton är hur det nu än är  Barnens kväll och jag hade lyckan att ha alla mina barn och mina två barnbarn hos mej och det mina vänner det gjorde min Julafton.Näää undrar om det inte finns nåt att äta???Jag smyger nu mot kylskåpet tätt följd av en hund o en katt....Tipp Tapp Tipp Tapp........


För vackert förvridet förvirrat förlåtet

Förundrat förvildat förutom för gråten

Förtroligt förskansat förutan förmaning

För galen förtegen förpestad förvarning

Förbannad förundran förvånad för tagen

Förivrad förlägen förunderliga för förslagen

Förargligt förjävligt fördömmandet försvann

Försvunnet förlorat förtappat förband

Förmycket förskott förvillar försvaret

Förordet förkovrar förstklassigt  förutsättningslösheten.........                           Putte.M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0