Kostcirkeln



Efter att ha minst sagt överkonsumerat Malt! Rökt kött skinka syltor korv ......avslutade man julen med en rejäl tvagning och sitter nu här o jäser....känns som man är skinnflådd invändigt och man inser mer o mer att den där Uggleglasögonprydda tippernippan som undervisade oss i kostcirkeln kanske...ja hon kanske hade några rätt trots allt...man kanske skulle ha lyssnat lite mer i stället för att vicka på stolen å skjuta sudd o varit cool(trodde man i alla fall) man kanske skulle ta o börja studera lite kost...hmmmm.Jag tror att man helt enkelt sätter på sig skygglappar o riktar in sig på nyårsmaten o man får väl köpa sig en burk multivitamin mest för samvetets skull.

Här sitter vi mitt i livet  Och trotsar allt som är givet
Märkta av erfarenheter  Och fina beklagligheter
Vi har lärt och betraktat  Vi har tänkt och beaktat

Så nu mina vänner höj bägarna åter
Skålarna bringas tills gudarna gråter

Vi vet våra misstag så stora
Vi vet att det går att förlora
Vi vet våra brister så små
Efter nederlagen starka vi stå

Så nu mina vänner höj bägarna åter
Skålarna bringas tills gudarna gråter

Men dessa små defekter gör oss vad vi är
Är nåt vi lärt oss ser ni det här

Så nu mina vänner höj bägarna åter
skålarna bringas tills gudarna åter                      Putte.M


Kommentarer
Postat av: Gittan

Men Putte...man SKA överkonsumera julen...det har man alltid gjort... varför överge ett vinnande koncept?

2011-12-29 @ 22:56:15
URL: http://www.gittansvardag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0