I bland Eu regler o bananböjar



Ska först be att gratulera en mycket snäll och trevlig Linnea på hennes födelsedag GRATTIS PÅ DÄ!


Det kanske inte va bättre förr men jag börjar tro att de är nåt skumt  me hur det ter sig med världen,Måhända har penicilinet(osäker om stavningen)har spritt sig och finns uberalles eller så går helt enkelt dagens förkylningar under nåra Eu regler ..ja som bananböjen,Falukorv osv,,,, Jo vad jag menar att en politiker(läs svensk moderat)måste ha fått igenom nån sorts lagomregel = Individen kommer att ha rätt att bli sjuk men bara så pass att individen kan återgå till arbete efter karensdagen och förkylningar hädanefter får smitta hur länge som helst.Personligen har jag varit förkyld lite lämpligt i veckor liksom nästan alla andra....två i min närhet har trotsat reglerna och tillåtits att begagna en gammal hederlig förkylning...hade dom nån ny sorts
förkylningsförsäkring:Bara 250 kr i månaden bli förkyld på gammaldags vis....hm eller tillhör dom nån sorts förkylningsgerilla typ S.I.N eller F.H.H (snor i näsan eller feber huvudvärk och halsont) ja man kan bara spekulera men DOM har ta mej f.n blivit särbehandlade och jag kräver lika lag för ALLA!!!!!Ja vad då??? Hela sverige ska leva också, bevara gamla traditioner för helv.......Oj vad nån kommer att lyssna när jag står nere i Stockholmo o skriker mina slagord och är enligt Eu reglerna så pass hes att ingen hör och om nån skulle höra vad jag sa så är jag ifrån Norrland och Norrlänska är en utdöende dialekt.........OK jag är en rationell man och det är klart att jag förstår att politikerna och vår älskade försäkringskassa knappast skulle vara inblandade för dom vill ju oss alla väl........hm.De va i alla fall mycket snyggare medicinburkar förr!

Tänkte delge eder en liten dialektdikt

Att de va bätter förr toksurr falke om hele tin
För dom kunne lär ut na ä dän lärargubba
Orning o reda o oppklädd va man jette ju va fin
Fostre ättä lagarn å ackudere on jesus där i krubba

N' fläskbit köste då rakt ingenting
Å snus'n kaste dom ette en
Arbete hadd all i henne omkring
Timmerhögge på vintern på vårn flidd man ve'n

Ingen tala om ä dän tokvrånglärara som dängt onga o va hiskeligt stränga
Å om ä dän barkbröe man truge ti sä breddave saltlakan
Ell att man frös se man tordes int dyng na vallsamt länge
För då frös man fast i dasse o blev bänt lös me dyngstahakan

Nä nå äre bätter nu tro då'n hä'n utbyssarn som ha flytte hit från plass'n
H då allri vorte bänt lös me dyngstahakan fastfröse i dasse                               Putte.m

Tillägna detta känns lika lätt som att gilla kåvepenin så ..............


Kommentarer
Postat av: Gittan

Läckert att apoteket hade lokal stämpel på magnecylburken...vem kommer att veta varifrån dagens medicinförpackningar kommer ifrån i framtiden?

2011-12-04 @ 09:49:05
URL: http://www.gittansvardag.blogspot.com
Postat av: khina

Håller med dig! Senaste årens återkommande förkylningar liknar inte de tidigare. Man riktigt längtar efter rejäl feber, få ligga till sängs å va sjuuuk för att sedan va frisk efter ca.3-4 dagar.

2011-12-06 @ 22:04:45
URL: http://gamlakonsum.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0