Som en tjock fisk flyter man mot strömmen



Mina damer och herrar först ska jag avslöja för er som inte redan gissat rätt att Rattcentrumet prytt sin plats i en Austin 850 Hundkoja!!!!!! för övrigt min morfars gamla trotjänare.Khina Listade ut det och jag tror att kanske Robert kanske hade svaret ....bra på ji!

När jag bytt ut båda tandrader och tappat min mjölkhjärna och fått en bättre som var
uppgraderad med mera begrepp blev jag till sist till den person som ni känner,Ja kanske inte fullt ut för man har väl genomgått lite personlig utveckling med åren men då skulle jag beskriva mej som en Realist pudrad med Pessimism.Realist är nog inskrivet i min genkod ett arvegods efter min kära Mor och pessimisten i mej har nog uppkommit ifrån sättet jag blev uppfostrad av min Far.Men nu mina vänner beskriver jag mej själv som en Optimistisk Realist med ett florsockertunt puder av pessimism.Jag har senare i livet upplevt Optimismens mirakel och fallit till föga och allt detta pga två personer,dels min älskade J och dels Miss Lisa. Hur när och varför undrar ni nu säkert och detta är jag nu i begrepp att förtälja eder. Ponera att en ide kommer på tal  en ide som är alldeles för sent ute varvid en Realist som jag upplyser om att detta är en teoretisk och praktisk omöjlighet men blir ganska genast överkörd av J och Miss Lisa för att : DE Ä JU BARA........En Realist med ett florsockertunt puder av pessimism biter sej då i tungan och Flyter som en tjock fisk emot strömmen,Låter Optimistoptimisterna hållas,låter saken ha sin gång och........ta me faan 9ggr av 10 så har det bara fallit på plats.......J och Miss Lisa är inte förvånade för i deras värld har det alltid varit så.Jag har fått så många haksläpp att folk tror att jag ser ut så........Jag har nuförtiden blivit luttrad och insett att dom har ju rätt ,En optimist får saker att hända ,En Realist bromsar upp och pessimisten kastar in landhockeyklubban in i ekrarna. Tack J och Miss Lisa ni har bidragit med mer av min personliga utveckling och fått mej till en Optimistisk Realist där optimismen sakta stryper pessimismen för DE Ä JU BARA...........


Det har tagit halva livet att få det jag vill ha
Att kunna slappna av i sinnet att bara vara jag
Visst är det ganska märkligt att det blev just så här
Att det tog halva livet innan man visste man var kär

Jag har inga svar skrivna ej några andra svar
Bara livserfarenheten och ett par barn
Det måste vara ödet som visar en väg
Man måste vara redo för den stora kärleken

Så här mitt i livet får man vara glad
Att man funnit den kärlek som alla borde ha
Det finns folk som aldrig funnit det som vi har
Istället för att grämas tar vi vara på den tid vi har

Det har tagit halva livet men det är hälften kvar
Nu tar vi ingenting för givet utan älskar det vi har           Putte.M

Tillägnad min älskade J





Kommentarer
Postat av: Gittan

Miss Lisa har ju alltid varit den obotlige optimisten på gott och ont i vissa lägen kanske. Men att kasta in handduken innan loppet är kört har aldrig varit hennes grej precis. Och det ordnar sig ju alltid till slut eller hur?

2011-11-30 @ 19:51:44
URL: http://www.gittansvardag.blogspot.com
Postat av: Narpan

Vilken härlig låt... älskar den...

2011-12-30 @ 14:23:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0