Skogsfynd


Intet ont anande gick jag en sommar och slog stängselstolp på en för mej ny betesäng dock bara 200 m hemifrån ranch Stengårda,Solen sken osv......slängde en snabb blick in i skogen och BANG...KAPOFF..(.Ja jag har sett en hel del gamla Batman o Robin)....Fick jag se en vision en framtidsvision en silluett en....Nu inträffade vad jag nu ska kalla det..Reptilhjärnan tog över tunnelseendet slog till fullt fokus på objektet! om J så hade skrikit så hade jag nog inte hört .....Man hade gått ifrån stolpslagarpolimas till den ultimata jägaren bara av en liten skymt av en taklinje genom soldränkt lummigt löv och granverk.Jag släppte allt och försvann in i skogen med förhöjd puls och tog mej ifrån punkt a till punkt b ljudlöst....(jag hörde då inget!) Tillslut befann jag mej intill ett alldeles fantastiskt skogsvrak.....Ett repobjekt?Bra o ha kaross? hmm , Framför mej tronade en tom kaross utan ram eller front nedskjunken i myllan....En framtidsvision en alldeles fantastisk lämning av en Chevrolet 1939....glädjen stog nu högt och när jag nån nanosekund senare vänder mej om och fick syn på självaste fronten HALLELULJA!!!!!!Nu gick jag ifrån jägare till religös och i det närmaste knäböjde framför altaret/fronten........Som jag nu har som börjanpåhotrodämnenångång hemma på gården. Så alltså 200m hemifrån hittar man en bil med en fullt modern design.....ja titta på vilken parkering som helst i eder närhet och där ser ni fullt med chev 39'or, Nu anar jag att ni kanske inte riktigt hänger med men Chevrolet 1939 satte ribban för dagens framtidsvisionärer/designers för att :

1. Den är stor och rymlig
2. hög markfrigång
3. har en stor motor
4.har en modern bränsle förbrukning

Mina damer och herrar luta er nu tillbaka i soffan ta och knäck en Piston,rök en cigarr eller skölj toncillerna med en tjärdoftande whiskey och slut nu ögonen och tänk......STADSJEEP.


My brother inlaw thinks hes pretty heavy chruising whith kina in a 60 Chevy
Hes a fool  soo uncool
My friend Lisa wants to take it very far riding in a  61 Imperial
Shes a fool totaly uncool
Little Linnea wants no fat hairy fjant beside her in her 64 Caliant
Shes a fool  search for ken in the school
My love Jenny got a chrysler 61 witch razorsharp wings pointing at the sun
Shes a fool give her som tools
Mr stone had a bad attack disecated a real fine Pontiac
Hes a fool with lots of tools
Mr steel with his big Cadillac chruising mooseiland with miss Cat
They are fools life is cruel
Rob and eve in their Oldsmobile kids in the back is part of the deal
They are fools like lots of fuel
Myself just riding to  be free got my ass in a 74 Mercury
im a fool give me some roules

They say its an intrest some kind of release
But we all know its a bad diasease
When you heard the thunder of a roaring V8
You got the shills and your hair gone straight
Then we are fools yes we are fools
We are fools     addicted fools                                                      Putte.M

Detta alster är tillägnad mina bilåkande vänner  

Kommentarer
Postat av: Gittan

Med den djupaste vördnad...TACK!

2011-11-25 @ 06:50:50
URL: http://www.gittansvardag.blogspot.com
Postat av: khina

Denna får en osökt att tänka på sommar,sol,öl och gitarr. Med lite tur minns ni hela texterna... Kan inte att undgå att le vid tanken!! Förresten när är Rodden klar??? We´re waiting!!

2011-11-26 @ 23:54:16
URL: http://gamlakonsum.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0