Ford Taunus 17 m -66

Cool petroffklädd chaufför lätt tillbaka lutad i den svampiga förarstolen i brorsans Taunus 17m 66 lätt neförsbacke mot huvudgatan i V-mina 5 mil i timmen......Trampar lätt på hejdarpedalen och.........I likhet med samtliga konsulter i världen.......Ingen funktion!!!!!PANIIIIIIIKK......20 meter kvar ingen bil i från vänster ......tar en nittiogradare med däckskrik som torde ha bättrat på tinitusen avsevärt......mitt i en högernittiogradare pressas petroffcoolingen(läs jag) mot dörrsidan och.........dörren flyger upp och i ren reflex naglar jag fast mej i ratten med en hand (den andra gör korstecknet) och under förardörren ser jag den mötande bilen när jag klammrar mej fast i ratten.......Tar mej in i bilen drar igen dörren håller Forden i kurs och möter trafiken på tiondels sekunden utan kollision..............Svettig o lätt darrig rabblar jag: måste fixa bromsar......måste fixa bromsar........Långt senare säkert tre veckor ....så långt efter att högernittiogradarmeddörröppen hade glömts bort låg vi o pressade Forrdden igen mot V-mina och eftersom jag tagit körkortet sist var jag automatisk chaufför.....låg i 12 mil i timmen i en lååång vänsterkurva och får syn på en traktor med släp.......viker ut o spanar efter mötande och ser en buss.....trampar på hejdaren och.........No brakes........Paniköverlägger med mig själv traktor/Buss/diken som mest liknar grand canyon drar i rattkryckan till trean stampar plattan i mattan så hårt att jag kan slå vad om att det blev en bögel under......yttrar HÅLL I ER! och drar om traktorn..............Tror inte att det ha fått plats ett tidningspapper mellan oss o bussen..........Stannade ett par km senare och skakade ur bilen o tömde urinblåsan..........Rabblade mantrat igen:Måste fixa bromsar.....måste fixa bromsar.....Min bror som ägde bilen iddes inte för det som inte går att att fixa med eltejp eller ståltråd var för arbetsamt.......Jag skaffade en Huvudbromscylinder och bytte den efter traktoromkörningen.....Men minnet av !7 m Taunusen finns kvar........ Mest troligt en av dom bästa bilar som tillverkats efter krita perioden......
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tur att det inte small! ;)

2012-08-12 @ 23:31:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0