Arschelskjutsarbil.


Bilen på bilden är en Bastard! jo sheriffen själv d.v.s.ägaren dryftade namnet när han parkerat denna helt skitfräna Dodge bredvid svågerchevroletautomobilen(läs 60 flattop) och såg direkt att chevan var en vacker kvinna som bastarden ville franticera med och så blev det resten av helgen...En helg i vemdalen i country western anda......Har tjatat på sheriffen sen dess vill ha vill ha!!!!
Själv har jag sen en tid tillbaka anförskaffat mej en Mercedes som arselskjutsarbil och känner att stjärnglansen på huven kanske egentligen sitter som ett sikte pga sämre syn????ja personligen är jag nog drabbad av daimlersjuka sen barndomen då man spenderat MÅNGA timmar svettandes i baksätet på farsans 65 fenmerca på otaliga semestertrippar runt norden. Jag kommer osökt in på ett semesterminne som etsat sig fast i minnet.Tänk er högsommar,en resa i Norge vid kusten d.v.s kör en bit färja kör en bit färja osv.två smålessa pojkar i baksätet och en stressad chaufför.....Ett par mil ifrån målet i södra norge mitt i en dryyyyg uppförsbacke pajjar helt plötsligt växellådan långt ifrån civilisationen......En om möjligt mer stressad familjefar beordrar oss ur bilen och går sedan efter en yxa.....mumlandes svordomar och lätt panik utser han mig som hjälpreda medans mor o bror håller låg profil.han tar sedan bort golvmattan och hugger sedan upp kardantunneln till han kan vika upp plåten och komma åt växellådan. Plockar sedan ur växellådan och ger mej axlar drev och diverse grejor med en klar order att INTE tappa nåt och till sist hörs bara ett JAHA och opertationen utförs ännu en gång med motsatt ordning....Ett par halvtimmar senare rullar fenan och oavsett vilket läge rattkryckan placeras i så voila!! Vad han egentligen gjorde har jag inte en aning om men ni ska tro att man satt i baksätet med vetskapen om att vad som än händer så fixar farsan det! Stående hastighetsmätare rattkrycka bakelitratt och vingar...jo fenmercorna är i mitt tycke cooola. Min arschelskjutsarbil saknar fenor bakelitratt och stående mätare men den har en V6(ja ja det är i alla fall en v-motor)och automat så man kan dämpa längtan efter sommar och mercury/chrysler åkning en aning.

Nu ska jag åka ner till Flodinplan och få tag i lite reservdelar och smygtitta på Mr Stones Fena.
'
Ps Nej akuten har inte öppnat än men de ska vi ordna


Nå äre gött å få sä'n pilsner tyck'n Enok Enoksson
Å  nå äre gött å få sä'n rektin sövli hemfläskbit
Nå äre gött å få finåk ättä körka i pajkens Amazon
Å nå äre gött å ha na köpt papper när man skit

Int äre sä dumt å få knövel käringa emellaåt
Å dä ä bare fint å bli bjudd på na gokrusa
Allra bäst äre å nå å få träff na bullerkunta å hamna ti na bråk
Sä man kan försones ättäpå å ta na supa ve rest'n tå busa

Å nå äre gött å kast ne sä ti kökssoffa å ta ä bla å köcks
Piller tå sä sockern å trug tåern unner katta sin
Å smygkik på käringa där hon stå vi vespissn å möcks
Å känn lukta tå nykoke palt'n å känn snålvattne rinn

Nå äre gött..........                                                                                   Putte.M

Kommentarer
Postat av: Gittan

Ja nå f..n äré gött allti!

2012-02-11 @ 10:24:07
URL: http://www.gittansvardag.blogspot.com
Postat av: sanna -saos.blogg.se

svar Ja dom är för goa dom små när dom ska till o lära sig saker ^^ hihi.



Ja man får ju göra vad man kan från annan ort. Nu har jag ju även startat upp en blogg. kolla in på http://doroteaupproret.wordpress.com

2012-02-12 @ 16:04:04
URL: http://saos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0