06,30 Lördagmorgon

Tänk er följande senario: Lördagmorgon 06.30 uppstigen....Man knäpper på radion och sätter på kaffepannan sen viker man upp laptopen och läser sedan tidningen ,bloggarna man följer och njuter av kaffedoften som lagt sig som en ridå i köket........Man ökar på luktkänslorna med att rosta bröd och sitter i lugn och ro och figurerar,planerar och filosoferar och som i mitt fall intager dagens första snus.....Då är det tamfaan helg mina vänner..........I min ungdom kunde jag vakna ikring 07 00 av farsans tilltag utomhus och undra om karl'n va riktigt klok som var ute mitt i natten och härjade......Nu är man lik själv.Cirkeln är sluten och vet ni vad?? I LIKE IT A LOT!!(inte konstigt man är kvällstrött)Man vaknar inte nuförtiden och ligger o drar sig allt för länge och det kanske beror på att smörjningen i ryggraden har blivit miljöanpassad D.V.S dubbel så dålig så man känner en sträv smärta i kotorna när man vaknar och är stel som en helsvensk helpolitisk byråkrat som av nån anledning fått ett helsvenskt kvalitetsjärnspett uppstoppat i dajmkrysset.......Ja ni förstår vad jag menar......Tiden som ter sig gå allt fortare allt eftersom stannar liksom upp där i köket....där 06,30 en lördagmorron...där i kaffeångorna....Där som resten av familjen sover tryggt....Arla morgonstund här hos mej.

Kommentarer
Postat av: sanna -saos.blogg.se

svar Ja visst är dom! Hälsa alla där hemma! Stor kram

2012-01-21 @ 16:08:36
URL: http://saos.blogg.se/
Postat av: Gittan

En tidig morron med en kopp kaffe=livsnjutning

2012-01-21 @ 19:37:52
URL: http://www.gittansvardag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0