Puttepedia Paragraf §2



Vad saknar ni ????.......saknar ni PENGAR? ...92% av er tänkte nog det innan ni läst meningen klart. Men nu gör vi så att vi skiter i pengarna och tar resten......Vad saknar ni förutan pengar????....En relation en bättre koppling till er slitna gamla  Fiat ...En bättre grund till eran fredagsgrogg?? Vad ni än saknar så gagnar det er framtid!.....En del av er säger nu att : Jag har allt jag behöver  jag saknar ingenting!!!!! BULLSHIT!!!!! säger jag för att ni saknar alla nånting ... stort som smått ifrån en kärlekspartner till ett helljusrelä till en Morris marina tc coupe och ALLT jag menar ALLT räknas stort som smått!! .....Välkommen till Puttepedias lågskolelektion  där allt avklaras i klarttext!!!! alltså har vi konstaterat att vi alla saknar nånting! Och nu ska ni få höra ......... I Puttepedia paragraf 2 kapitel 3 sidan 8 står följande ekvation att hitta: SAKNAD+DRÖMMAR=DRIKRAFT.      EXEMPEL=COOL BIL+SKRUVARSTÄLLE=BYGGT ETT GARAGE....................Till hemuppgift till nästa lektion  får ni samlas runt ett bord och motbevisa min ekvation alltså SAKNAD+DRÖMMAR= DRIVKRAFT......Ni tvivlare som irrar omkring där ute och inte får tummen ur..........Betänk att även om ni inte fått nåt vettigt gjort så är det ekvationen som fört er dit ni är i dag....LEKTIONEN SLUT och ställ upp stolarna!

Apropå drivkraft:

Han kom över backen stark o rak   Han skulle ut på friarstråt
Han hade klätt sig med det bästa han har Han skulle ner till grannens gård
Han visste att där fanns en piga som sagt att hon ville ha'n
Men där fanns även bonnen son nog skulle ge han själve fa'n

Han smög sig sakta framåt huset Där stod hon skymd undan ljuset
Så vacker att hon stötte bort mörkret så vacker att luften stog still
han hamsade innan västen o tog sig en stor sup till
Han tvekade där i natten men sedan rann lusten till

Var nu så nära dom bara kunde bli dom såg nu varann
Han kände hennes doft o hjärtat slog han ville in i hennes famn
Men just när han skulle taga hennes hand så ropade nån hans namn
På bron där stog bonnen med gevär i sin hand nu skulle han få se på själve fa'n

Å pigan hon grät å bonnen han sköt o han han sprang som en gasell
Han sprang för sitt liv o de var tur det var mörkt han missa varje smäll
Han sprang mest i vrede hela vägen hem de e likt var nattlig expedition
När jag ska häls på piga står bonnen där på bron å slösar ammunition

Men om ett par timmar då smyger jag tillbaks de gör jag varje kväll
Då träffar jag min piga till solen gör entre å bonnen han sover så snällt.              Putte.M

Kommentarer
Postat av: Gittan

Väntar med spänning på nästa lektion...var får man tag i boken? =)

2012-01-28 @ 12:04:35
URL: http://www.gittansvardag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0