!954 Still going strong!

Visserligen är man en trottoarbonde som RIKTIGA bönder skulle anse som nån sorts rekreationsbonde men skillnaden är inte bara arealer utan också den så kallade maskinparken......Jag som annars är lite av en bakåtsträvare...ja okey jag har inte facebook.....äger mest bara renoveringsobjekt och bor i ett 30 talshus med MUCHO göra kvar på........slår Hö med en maskinpark som är vad ska man säga.....är smått patinerad......Nu hör det till det verkliga livet att jag och min fru(nyblivna)brukar dryfta.......(en gång per år) jaaaa......vi är som man kallar det inte riktigt överens vid höslaningen....men i år så gick det mot förmodan alldeles...alldeles...alldeles BRA! jag blev inte lika arbetsvrång som vanligt och mi wife var lika vacker som vanligt.....jaaa VÄLDIGT VACKER.....Jaaa hur som helst så började det som vanligt...Min trotjänare till trumslåtter rasade som för andra året i rad men nu hade jag en trumf i bakfickan en gamlare maskin som jag har lagt handpåläggning i vinter och som skötte sig ooootroligt bra.....senare vid strängläggningen så tappade jag helt utan förvarning maskinen........OJJJJJ va jag jag blev förvånad!!!!! Tackar härmed Jocke.B för utlåningen.....min maskin ska handpåläggas vid senare tillfälle.....Jaaa den är inte ny.....Nu har vi kommit fram till löspressen.....LÖSPRESSEN....den brukar trillskas de första 50 buntarna och sedan voila......Samma nu de första femtio sedan........Skruvning.......300 bunt till sedan ......skruvning....500 bunt sedan.....skruvning och så vidare och så vidare och så vidare........de sista 300 buntarna gick den som en smäck!!!!!....Jaaaa den är INTE NY...men ett mirakel ett så sofistikerat instrument som efter 7 års skruvning i står man fortfarande och funderar på hur i helve.....den knyter snöret!....Man är ingen raketingengör men den som skruvade ihop den första höpressen måste ha varit smart...........Men den maskin som är klippan i församlingen är min IH mcgormic 1954 som med lite kärlek gör sitt jobb år efter år....Har tänkt att helrenovera den men......PATINAN......och original är i min mening VACKERT!!!! !954 still going strong!
 

Kommentarer
Postat av: Gittan

Ja inte är man lyckligare bara för att man har flångnya maskiner inte!!

2012-07-23 @ 23:52:33
URL: http://gittansvardag.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0