Recykla ä Dass.

 
Arla morgonstund i trakterna runt Ullsjöberg Två män Järnhandelns gamla lastbil o en liten parvel.....Uppdraget var att hämta och tillvarata ett Dass som skulle återanvändas.......Tidigare brukare var kraftbolagets gubbar som passerat när dom byggt kraftledningen och sedan övergivit dasset när dom drog vidare( tidigt 70-tal)......Dasset lastades på flaket och färden mot Skavåsen påbörjades....Ett stort gupp på vägen och dasset åkte bakåt varvid min farbror Bernt tänkte att om jag nitar så hurrar det tillbaks på plats.....sagt och gjort.....Dasset kom tillbaka på plats och den lille parveln (läs jag) drog truten rakt i instrumentbrädan som förövrigt var mest av kall plåt och spräckte upp läppen rätt ordentligt......Hur som helst dasset lastades av och återuppstod hemma vid vår fädernes gård i Skavåsen och tjänade troget ända till 1976 då stugan renoverades och vatten drogs in.....sen föll det gamla dasset i glömska och tjänade som förråd ända till nu....Jag behövde ett pålitligt dass på Höökens(vår oas...vår stuga)....och vad gör då en gubbe som en gång varit en parvel med spräckt läpp .......Jo han tar tillvara det gamla dasset och Recyklar det och ....voila!!!! Ett pålitligt och troget dass som nu kommer att förgylla vår tillvaro på höökens livet ut........Retro......Bakåtsträvare....Det är lika med gamla dass som gamla hus.......Känslan i dasset/huset är det som gör det och tänk bara hur många filosofiska filosofier som torde ha uppkommit i en lätt framåtböjd position på detta gamla dass..........Och jag känner på mej att det kommer att filosoferas en hel del till innan nästa recykling..........

Kommentarer
Postat av: Gittan

Där ser man...nu är det på plats! =)

2012-07-26 @ 05:33:23
URL: http://gittansvardag.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0