Soppatorsk


Har ni nång gång hamnat i "Cirkeln".......Nu menar jag inte nån studiecirkel på abf eller ringdans på Åparken,Nej jag menar en slags moment 22 cirkel som brukar slå till nån gång per år! Okey jag ska ge er ett exempel.....: I en tidsera strax efter Hedenhös ägde jag en alldeles otroligt matt Saab v4 som tog mig ifrån punkt A till punkt B(oftast till jobbet) Den körde jag i ett sorts nödfall medans jag färdigställde min Volvo pv 544 och tro det eller ej en sen kväll var den klar...rostlagad nylackad o helrenoverad! Så vad gör man då som stolt overhaulingman...Jo man tar sin nyrenoverade på en liten sväng.......Bilen var trippel O....D.V.S Oskattad Obesiktad och Oförsäkrad......Och som en förnuftig kille som man var tog man givetvis ut bilen på en ragg genom Dorro...Spöregnet öste ner men det bekymrade inte mej som myste i min Pv med rallystol och tio tums grantratt och 3 tums avgassytem.......Gled en sista byragg när bilen plötsligt hostade till och dog.....Mitt utanför Polisstationen där det var tänt...alltså hade bylingen jour..shit shit shit......styrde själv bilen 50 meter till och stog sedan dyngsur i spöregnet med ett blodtryck som toppade hittills kända värden och upptäckte att nån bensindunk hade jag ej....fick gå genom hela dorro ner till jobbet o hämta Saaben och körde sedan snabbt upp på macken tanka dunk och fort fort till Pv'n.......Allt under pressen att Farbror P skulle ha fått syn på en dåligt parkerad trippel O PV!Fick igång Pv'n körde den snabbt ner till jobbet och återupprepade lättad promenaden genom byn till min matta Saab i ett stadigt ösregn......Nu skulle man ha gett upp gått och lagt sig men........mmm jag hinner köra hem till byn o hämta listerna till Pv'n...Så glad i hågen varvade jag upp v4'an och ........På den absoluta mittpunkten mellan bebyggelse med c:a 5km åt både håll vad händer?????SOPPATORSK......Nu stog jag i totalt spöregn 22.30 med 7 km till resans mål ....detta var låååånnnggggtttt före mobiltiden!rask promenad i spöregn.......nu var jag så blöt så att jag började få russin fingrar armar axlar knä o rygg!!!.00.30 gav jag upp och la mig i min säng efter att ha väckt upp farsan och fått honom att skjutsa mej och låna ut bensin.......Nu i nutid alltså precis i skrivandes stund befinner jag mej i början av en dylik cirkel men härdad av en mängd tidigare cirklar så mekar jag och muttrar lågmält * DE Ä TUR MAN Ä VAN BARE RATE*

Bland behagen skymtar måsten vackert så sant
Man blir betagen hårt som gråsten o man glömmer nästan allt
Om man skulle tänka tillbaka blott för en minut
Skulle man inse att man står här på jorden djupt i skiten till slut

Så varför ska man tänka flyt bara med
Varför ska man längta ingen mening med det
Varför ska man inte leva just nu
Varför ska man göra just som du

Jag tänker inte jobba tills jag dör
Jag tänker inte åka i tåget som du kör
Jag tänker inte följa din högsta dröm
Jag ska njuta av livet till jag får min sömn

Så titta inte på mej som du gör
Ropa blott mitt namn om jag stör
Titta inte på mej som du gör
Jag ska njuta av livet tills jag dör
Jag ska njuta av livet tills jag dör.                                               Putte.M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0