Fattigmansjänkarn


Han som satt fram var mest tyst....Jag å brosrsan liftade till Villis med Johny i hans Opel Admiral.......Nästan en jänk en Fattigmansjänk en cool bil med Rak härlig sexa och attityd.Vi satt o mös bak men funderade varför bara en bakdörr gick att öppna ? Och fick ett rappt o klingande svar ...Jaaa när vi skull åk så gick int bakdöra igen så ja dro till'n.....fick igen 'n men nu gå int framdöra igenn....Därav den tysta mannen på passagerarsidan fram.....Han satt och höll igen framdörren som i hans järnhårda grepp ändå glipade så att en pall gråsuggor hade kunnat ramla ut......Nu var det c:a -23 gr kallt och en driva hade börja lägga sig fram på golvet...en driva fin vit snö täckte mannens fötter....Därav tystheten och nu så här efter snart 15 mil så hade han smått frusit fast i dörren.....Jag o Brorsan blev erbjudda denna fantastiska skapelse till bil och lånade hem den över en helg...farsan var inte helt ointresserad ..men hänvisade till morsan som deklarerade: Inte en ratbil till på gårn!..mmmeennn 1500 spänn morsan......NEJ! Det gick ett par år innan vi stolta köpte en Opel Kapitän-65 med helsoffa o rattkrycka...Vi var fyra boys som skramlade och köpte en något bedagad kapare som vi efter inköp tjyvkörde över Sagatun hem mot Dorotea......Själv körde jag förbil och kollade så att konstaplarna höll sig hemma och som överenskommet stannade Kapitänen vid Nyhem och jag åkte och skannade inne på byn och Yes!!! Snutfritt så jag körde tillbaks för att hitta en Kapitän med huven öppen och ett par molokna grabbar.......Den är stum!utbrast en......Dyngstum! utbrast den andre....Nu var det så att Vår nyinköpta Opel Kapitän Dyngskar 3km innan vi hann hem med åket......Förtroendet till Opel har efter det föralltid varit rätt avtrubbat!..Men jag får erkänna att Opel Admiral och Kapitän är nog dom enda två modellerna jag skulle kunna tänka mej att inhandla av märket Opel......Jaja okey en Diplomat skulle väl inte sitta helt fel........


Kommentarer
Postat av: Gittan

Ja, inte så kul med en bil som skär innan man ens kommit hem...men ett kul minne att ha kvar! ;p

2012-05-18 @ 08:25:45
URL: http://gittansvardag.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0