Haaaloogeeen.......

 
Haaaaloooogeen.....opsss....haloween......Partyanledning.....jaaaa.....hur det nu än är så.....själv är man hemma och myser med familjen .....lill...mellan..stor..boo..är hemma och frun skall snart iväg o dra in stålar till hushållet.....själv fick jag en låt i skallen.....blev inbunden......tråkig.....självcentrerad......tills den kom ut.......hur blev den ?......jaaaaa.....så här:
 
 
                               I Ljuset av en öl
 
Vi känner varann så mycket som vi kan
Skulle ha sagt nåt om jag hann
Vi ser varann i ljuset av en öl
Vackra själar likt mörkret utanför
 
Men i kväll så glömmer vi allt det andra
Må glasen fyllas så vi inte strandar
Mot ledsamhetens karga strand
Kom nu min vän sätt nu känslorna i brand
 
Nu har vi kommit långt i självaste kalaset
Tankar stötts o blötts o fötts bland glasen
Förnuftet har nu sakta tagit slut
Vi går på känsla o kastar oss ut
 
Men i kväll så glömmer vi allt det andra
Må glasen fyllas så vi inte strandar
Mot ledsamhetens karga strand
Kom nu min vän sätt nu känslorna i brand
 
Nu sitter vi här bara du o jag
Skulle ha sagt nåt men har inga tankar kvar........                                 Putte.M
 
 
Melodierna håller jag i skallen tills ni tittar förbi och begär dom.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Gittan

Ser fram emot att få höra den vid nån av våra sammankomster! ;)

2012-11-03 @ 19:20:54
URL: http://gittansvardag.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0