Bilprovningen.......!


Aldrig skulle en bakåtsträvare som jag utbrista: Bilprovningen är bra!! förr i tiden......Man minns otaliga besök där man minst sagt visste på förhand att man är redan dömd!....Dom bistra bilprovarna gillade inte vare sig gamla jänkejärn eller ombyggda svenssonbilar....Jag drar mej till minnes.......I nådens år rullade jag stolt framför portarna på bilprovningen i V-mina med en helrenoverad med dock budgetlackad PV (budgetlackad mest pga ja......Dyngblack!)Och jag visste....Visste att där innanför dörrarna stod Mr K........Han var PV fantast och såg till att besikta samtliga i Inlandet som hade fräckheten att bevista hans kära arbetsplats......Han visste alltså exakt hur man skulle lägga brytjärnet för att framkalla det obligatoriska framvagnsglappet som han visste fanns innan han ens börjat....Han visste varenda svaghet bilen har kunde ha haft eller kommer att få! Nu lade han ögonen på min budgetlackade GULA PV och såg med mycken bister min på när jag rullade in......Han var redan nu säker på sin sak......Han mumlade nåt obegripligt om att bilen var förstörd och satte sedan igång......Han såg fast besluten ut och bröt så svetten lackad......och han bytte brytjärn till sist till ett stadigare men.....Men han hade inte räknat med att en yngling i från dorro som målat pv'n gul låg steget före........Han hittade inte ett fel.......Efter att ha på ett korrekt statlig vis ifyllt besiktningsprotokollet och godkänt(Högst motvilligt) bilen Utbrast han: GUL......Var det nödvändigt att lacka den GUL! Hade han kunnat sätta en två på färgen skulle han utan tvekan dömt mej till omlackering......Senare har man tvingats se på otaliga gånger när dom legat med måttbandet för att mäta det mest kriminella av allt .....Spårvidden......Jag tror ta mej faan att man kunde bli skjuten på plats i inlandet på 80-talet om man utmanade Vägverket ,Polisen och inte minst Bilprovningen med att ha för bred spårvidd........Begreppet För bred spårvidd var lika laddat som Det kalla Kriget........Klarade mej varenda gång .......Förklarade varenda gång.....Optionfälgar......satt original på Mercuryn när den landade i sverige......Men nej...fram med måttbandet.......Men varför skulle då en Bakåtsträvare som jag tycka att bilprovningen är bra ?....Jo av den enkla anledningen Att Chryslern klarade besiktningen med bravur!!!!Den gamle förut småsure bilprovaren tyckte att det var ett rent nöje att besikta en sån fin gammal amerikan.........Dom måtte ha veknat på gamla dar.

Kommentarer
Postat av: Gittan

Åhå!!...de va han! ;)

2012-09-14 @ 21:06:35
URL: http://gittansvardag.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0