Ideer.........

Har ni nån gång fått en ide i huvudbålen och reagerat på ren reflex?? de må vara vilken ide som helst men ni känner att ¨jag måste göra'......Nu menar jag inte eder sedvanliga kleptomani eller det där slicket på den frusna lyktstolpen som förövrigt klassas som obligatorisk extra kurs i livet.....Nääää jag menar en ide som måste ut innan ni får nån ro? Utan att anse mej själv speciellt psykopatisk eller känner inte att det är mer än en person i min vackra skalle så brukar jag få dom.....ideerna alltså.....Det är vid dessa tillfällen jag blir egocentrerad och smyger in i det kreativa rummet och är enligt vissa familjemedlemmar   Tråkig......ideerna då? Jo ....dom kommer i form av skrift och vill det sig väl även i form utav musik.....här är den senaste iden:
 
Vi sitter en måndagkväll som vanligt
Leker liv och tar det varligt
Helgen har gått vi har inte fått nåt gjort
Den fria tiden går nu allt för fort
 
Vi ser varann men inte allt för djupt
Lågan brinner men blåses aldrig ut
Vi kan varann har inget att förklara
Vi vet att vi har inget att försvara
 
Vi sitter en måndagkväll som vanligt
Leker liv och tar det varligt
Vi vet var vi finns och lever här och nu
Och just ikväll ser jag bara du
Leker liv och tar det varligt..........                                                 Putte.M
 
 

Kommentarer
Postat av: khina

Inte kan väl J tycka att du är tråkig när du hostar ur dej dylika rader? Nä, kunde väl tro det...

2012-09-30 @ 20:30:06
URL: http://gamlakonsum.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0