Skoterns dag i Träsket

Skoterns dag i träsket !Då alla gamla vapendragare startas upp och en lätt blå dimma av härlig 3% oljeblandad bensin ligger som ett dis över hemmarne svart oljig remsmet högt upp på armarna smak av bensin i munnen..Ett belåtet flin när alla går............Den röde hjulboogieförsedda stridvagnsmodellen är nästan roligast att försöka bemästra.....Elanen som pojken skall skolas upp på ger en bild av en svunnen tid......Skrattade gott när jag drog rakt ut i pudret och kom i håg......kom ihåg hur det var......hur var det då?.....Jo......Noll fjädring och som att balansera på en bräda på högkant....hahahahaha.....Lynxen har jag kört stenhårt med i 2000 mil och ...still going strong med lite likheter med ägaren.........ja det gnisslar lite här och där och kan vara lite tjurig.......Prowlern är en gammgubbräser.......hyfsad fjädring och 80 pigga hästar..........ja jag har vuxit upp på skoterdynan med Ockelboo rajd morgongåva Ski roule yamaha ex gp et ss ...ski doo tnt ...panter 5000 och varje helg ute på dom vita vidderna.......Nu......nja......Nu har jag åtminstonde kommit mej för att ha Skoterns dag i träsket.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Gittan

Viva la skoters...dåå!!

2013-02-16 @ 23:00:08
URL: http://gittansvardag.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0