Balansen

Mörkret omsluter oss.......grinigt väder.....lätt att bli tungsint.....NÄÄÄ nu vänder vi steken....vackra ljus i mörkret överallt...vitt puder har lagt sig på backen.....inte så kallt....snart lediga...i denna luciatid ska jag förtälja eder om nuet....två veckor sen pajade parabolanläggningen efter tio års trogen tjänst....realisten sa JAHA! optimisten sa NÅT SKITFEL.....ringde kanalbolaget som tvärsäkert visste att min gamla box var död.....fick ett specialofferjusttodayonlyforyou för att jag hade varit trogen kund i tio år......1000 spänn för en ny box.....då vaknade den opstinata pessimistrealisten i min persona....tänkte nu jvlar.....passa på nu för sen kostar den 2600 sade säljaren.....jag säger upp skiten nu sa jag...näää hördes det....vi bollade ett tag .....nån hissade vit flagg.....en som blir så förbannad för att man måste bli förbannad innan man vinner ....vann.....nu sitter jag här med en ny hd box....100 kanaler....allt detta gratis.....min gamla box är förövrigt inget fel på......Hunden Diva fick en knöl....åkte och opererade bort den.......inte cancer....nu  skäms hon över tratten men mår bra.....mina vänner det har djävlats...smådjävlats en tid..med det ena efter det andra..en cirkel..men allt ligger i vågskålen.....det gäller bara att hitta balansen

Kommentarer
Postat av: Khina

Storyn förtäljer inte vad det var för fel på TV mottagningen.... Ett skitfel, eller.....?

Svar: parabolhuvudet troligen....eller avkommor som flyttat parabolen hahaha...
Putte.M

2014-12-13 @ 17:11:39
URL: http://gamlakonsum.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0