En resa i toner

Jag har varit på en resa...en resa i toner som verkligen ger en själslig rehabilitering.....familjen var inbjudna till en hyllning till min avlidna svärfar Sören Johansson Homage till en spelman på Norrlandsoperan i Umeå......Fantasktiskt.....Lysande musiker spelade så att man kände håret på armarna reste sig....jag är rätt okunnig om folkmusik men känner att den liksom finns där som en del av genuppsättningen....Sörens låtar går direkt in och man känner det där Norrlänska vemodet som smeker själen.....om man stänger ögonen sitter man plötsligt ute vid en myr i morgondis i väntan på solen.....efteråt var det allspel där unga som gamla spelade för livet...wow....Följande kväll infann vi oss på Balder där spelmännen hade samlats igen....vips satt man där igen ute vid myren..svågern spelade så strängarna glödde tillsammans med ett par andra och vi kunde bara se och njuta...vi hann upp på gammlia museum och fick se en fantastisk fotoutställning och som avslut på resan gick vi på Gitarrmuseumet och fick oss en guidad tur runt Fender Gibson och Hagström gitarrer....inspirationen av allt det ovannämnda cirkulerar fortfarande och i går kväll ljöd musiken i köket här hemma när jag och frun tillsammans med barnen spelade och sjöng.....vilken resa en resa i toner man tackar ödmjukast.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0