Kampera med Herr Komar

Jo det är sant......bilden beskriver det såå bra....det är tomt och kallt.......men efter bilden tagits blott en nanosekund senare står där en vingbeprydd tjurig dam där och fyller upp utrymmet.......visserligen är damen i fråga i behov av lite service.....kanske för att hon tvingats ifrån solen och värmen till nordliga breddgrader och känner att stålet känns kallare.....jag i egen hög persona kommer att försöka lirka med henne.....liksom övertala henne att det blir varmare.....hon är tjurig.....men jag ska värma upp garaget...jag ska spela radio....finska nyheter....jag ska massera igång henne.....torka hennes tårar...(som förövrigt verkar lägga sig på golvmattorna) jag ska glömma att hon är tjurig och se hennes vackra vingar som ett bevis på att skönhet finns......hon ska få kampera med herr Komar den Polska lågbudgetmopeden av årsmodell 1965 som ni ser till vänster som jag förövrigt plockat ihop av grejor runt halva Norrland dels som ren överlevnad vid en längre tids arbetslöshet dels som hyllning till min farbror Bernt som hade precis en likadan som jag fick köra vid en ålder som krävde att jag stod på andra trappsteget på farstubron för att komma upp.....ett minne som bet sig fast.....annat ni ser på bilden är en 10 tums grantratt som inte gjorde sig riktigt i min postgula PV.......fick veva som tokig....eller reserven till brorsans Taunus 17m som vi tyvärr körde slut på diagonaldäcket innan det blev kassat....men gör sig fint som väggprydnad.....ja fru Newport ska få vara i fred ikväll men hon ser lugn ut där hon står kanske man törs smyga sig på och börja i veckan om hon bara slutat sura.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0