O det knastrar i skinnet

Rajd Viking......Snygg svensk design....farsan hade en som var brun och orange......Skulle en gång överbevisa min käre morfar att jag kunde starta den och flytta på den för den stod ivägen....tvivlande såg han på när en morsk yngling vant tog tag i startsnöret......visserligen startade den....visserligen direkt....nu hade Vikingen en liten ackilleshäl.....och voila som ett brev på posten hade gasen frusit på full sula så Vikingen drog iväg som ett skott rakt över gräsmattan och in i en snöhög där den spann fast sig innan en panikslagen yngling hann fram och stängde av den.......en överbevisad tvivlande morfar muttrade nåt och gick in........vadå jag kan ju inte rå för att gasen frusit ! men nu har den släppt hallå !!........en omorsk yngling gick slokörat in och höll tyst....
I detta nu i skrivandes stund skiner solen och skoterföret är kanon....tvåtaktsröken känns i luften o ljudet av skotrar motorisborrar och en och annan motorsåg är bättre än fågelsång.....eldar brinner i själar och på isar och om man lyssnar noga kan man höra....knastret av grillat korvskinn.

Kommentarer
Postat av: Khina

Härligt beskrivet. Jag kan riktigt känna hur bra livet kan va, när allt stämmer....

2014-03-31 @ 15:58:04
URL: http://gamlakonsum.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0