Jag går och fiskar

Livet på rull....man har planerat..demolerat...changserat ...demonterat...filosoferat...ignorerat...o...slutligen..tapetserat....planerat tiden väl...demolerat folkhemmet....changserat personligen...demonterat möbelemanget...filosoferat om det nya...ignorerat mängden...o tapetserat det nya.....vidare har man levt samtidigt....sen har man suttit i tiiiimmmmar i telefonkö....byte av adress....el...försäkringar...bank...Telia...och man har fått lära sig en del....tex..att dyngbrunnen inte tillhör fastigheten.....den är min!!!....????....joo....i denna nobla kommun är detta fallet....nääää säger ni....okey efter att ha tagit för givet det givna som en hederlig svensk ratdragare slog jag ändå en pling till kommunens va avdelning och informerade klart och tydligt vad som komma skall....joo det visste dom redan genom djungeltelegrafen...visste vem den nya ägaren är....men....sedan fick jag frågan om jag fyllt i ett ägarbyte på dyngbrunnen????.....va???....eeee.... nää!!!...teoretiskt skulle jag då kunna ta med mej dyngbrunnen om jag gillar den ...i Dorotea kommun fyller man i ett ägarbyte typ en bilaffär på självaste dyngbrunnen....hm.....efter tre timmar i telefonkö fick man detta besked.....jag tror jag går o fiskar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0