Flyttninga

Well....nu har det börjat....jo...flyttninga....jag har ju talesättet : de ä ju tur man ä van bare rate!....har ju inte så mycket....tills man börjar röra i det.....14 års ratdragande......rat är ju en bedömningsfråga.......braochhagrejor.....har slagit mej på fingrarna i ett års tid nu.....inte ta hem nåt mer.....har skotat 5 ton skrot förra sommaren...finns lika mycket till....hm....min äskade fru och jag skall nu flytta till Gammtjärn,,,,självklart....men.....nu ska jag ärligt säga att vi säljer avaträsk till en som skall bo i huset...skönt....men det känns som vårat hus......men....Gammtjärn är vårat hus........shit.....två sidor....det röda rummet som jag skapat i...finns det på gammtjärn.....vad tycker husfolket i avaträsk...ja dom som finns men som man inte ser....ja dom som gömmer nycklar och gör hyss......tills man ledsnar och säger till på skarpen.....lämnar tillbaks grejorna och skapar lugn.....hoppas dom tycker att vi gjort rätt för oss.......jag lämnar Avaträsk med en tagg i hjärtat...men kliver in på Risnäset med kärlek.....flyttninga ......
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0