Raggare och poet


En hedersman sa en gång till mej i ett sånt därt ögonblick man känner att man träffat en människa på samma plan som en själv att han tänkt sej skriva en bok och den skulle heta En raggare & poet och i och med mötet med mej hade han verkligen träffat en....En raggare & poet.

Här sitter vi mitt i livet och trotsar allt som är givet
Märkta av erfarenheter och fina beklagligheter
vi har lärt och betraktet vi har tänkt och beaktat

Så nu mina vänner höj bägarna åter
Skålarna bringas tills gudarna gråter

Vi vet våra misstag så stora
Vi vet att det går att förlora
Vi vet våra brister ack så små
Efter nederlagen starka vi stå

Så nu mina vänner höj bägarna åter
skålarna bringas tills gudarna gråter

Men dessa defekter gör oss vad vi är
Är det nåt vi lärt oss ser ni det här

Så nu mina vänner höj bägarna åter
Skålarna bringas tills gudarna gråter                  Putte.M

Detta alster kom till innan en midsommarfest


Kommentarer
Postat av: sanna -saos.blogg.se

Så himla kul att du startat en blogg pappa! <3



Säg till om du vill ha hjälp med en fin raggardesign på bloggen! :P

2011-10-24 @ 20:52:39
URL: http://saos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0