Prioteringar



Det är konstigt men prioriteringar är nog nåt som styr en hel del av oss eller hur? Man prioriterar allt eftersom och det dåliga samvete som gnager får man sen som ett brev på posten(alldeles för sent). Jag prioriterar familjen före allt annat tycker jag men det dåliga samvetet säger att ja inte hinner med alla.......Men ta en sån här dag solen skiner och det finns MASSOR man skulle ha gjort men nu kommer prioriteringarna igång ..schemaläggningen går igång redan vid morronkaffet..Bobrace/hästar/bilmek/skulle ha gjort/och skulle ha gjort........Nu vet ni att jag inte övergör nåt utan flyter med och prioriterar eftersom och shit pomfritt....Det har funkat hittills. Denna dag i Nådens år 2012 tar jag mitt morronkaffe och en snus och tar dan som den kommer.............

Det har tagit halva livet att få det jag vill ha
Att kunna slappna av i sinnet och bara vara jag
Visst är det ganska märkligt att det blev just så här
Att det tog halva livet innan man visste man var kär

Jag har inga svar skrivna och ej några andra svar
Bara livserfarenheten och ett par barn
Det måste vara ödet som visar en väg
Man måste vara redo för den stora kärleken

Så här mitt i livet får man vara glad
Att man funnit den kärlek som alla borde ha
Det finns dom som aldrig funnit det som vi har
Istället för att grämas tar vi vara på den tid vi har

Det har tagit halva livet men det är hälften kvar
Nu tar vi ingenting för givet utan älskar det vi har                           Patrik M

Jag är sämre fotograf än poet men ska försöka ta in fler bilder

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0