kroken......

 Vi måste ha en krok på Chryslern!....Deklarerade den vackraste kvinnan! Den smått irrationella mannen svarade att en dragkrok är lätt!....En sån letar man åt på nån gammbil o bygger om o voila! fixar den lätt!....Mannen ringer runt till sina kontakter.....Kontakter = fixare trixare ratsamlare pulare bilfolk bra o ha samlare hemmabyggargenier o ja vet nog hur de ska va folk............Efter rundkörningar rundringningar o skrotbesök så........konstaterade mannen att lätt! njaaaa!Konstigt....man menar att en amerikansk bil ifrån 1961 borde vara lätt........standard......Mannen (dvs Jag) insågo att DE BLI TILL Å BYGG E EGET......Ut me tanken trixa o fixa med järn o balk.......o besiktningen ska ha sitt......Fick höra att de e lätt..........Byggde sedan efter eget huvud.......visade den färdiga produkten för en ingenjör o lejde honom att göra en såkallad hållfasthetsberäkning...Just i case så att säga......Han ögnade projektet o dryftade.....Jaaa de här håll nog för 2500 kilo......Men jag ska räkna på det!........Nu hänger det i garaget grundat o klart för topplack.......Undrar om besiktningen tror att de håller? Överarbetat? vaaa??? Den smått irrationella mannen(dvs jag) är hoppfull.........om jag får dit det på bilen igen!
 

Kommentarer
Postat av: khina

Tycker inte att ditt alias stämmer riktigt!! Göra lös Putte är väl det sista man kan kalla dig!

2013-06-16 @ 13:37:45
URL: http://gamlakonsum.blogspot.com
Postat av: Gittan

Japp! Lätt som en plätt var det alltså! ;)

2013-06-17 @ 20:46:29
URL: http://gittansvardag.blogspot.se
Postat av: Christer Oskarsson

Hej Putte!
Hittar ingen epost till dig så jag skriver här.
Jag har lagt till din hemsida på min portal som jag håller på med att uppdatera lite grann, hoppas det går bra!! Har även lagt dit Gittans och GamlaKonsum.
Du kan kolla på:http://www.lapplands-sydport.se/?page_id=23

2013-07-12 @ 10:03:55
URL: http://www.lapplands-sydport.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0