Bara man fattat vinken tidigare så...

Skulle man vara ärlig....skulle man säga sorg.....sorg som är beständig.......begravde min älskade mormor idag och en epok är ur tiden....smög sedan ner till garaget...klingertala med den gamla damen...skulle man vara ärlig...skulle man säga ......skulle man säga skeptisk....hon har  sina sidor....den gamla damen....vi har haft våra duster.....klappade lätt hennes vingar.....ny vattenpump.....omcellad kylare....nu vet jag varför hon tjurat......medans jag monterade en nyrenoverad startmotor i henne kom jag åt huvudbromscylindern med ena armen.......då gick huvudledningen till bromssystemet av....... vi har åkt i total livsfara hela tiden........nu vet jag......jag vred på startnyckeln......nu står hon ute i friska luften.....där valde hon att stanna.......nu vet jag......i morrn köper jag frisk ny 98 oktanig bensin till den gamla damen.....nu vet jag.....varje bil har sin själ....hon vill oss bara väl....hon tjurade för att tala om för en disträ hobbymekaniker att nu är det allvar.....hon talar sitt tydliga språk....bara man ids lyssna....nu vet jag....att hon kommer att starta...bara en disträ hobbymekaniker begriper att tyda hennes nycker....jag hyllar härmed två damer som betytt och betyder allt.........min mormor ADA som om jag stänger ögonen finns där i hela min barndom.....och Fru Newport som klart och tydligt har varit bestämd och visat att hon värnar om familjen...familjen framför allt .......bara en bedagad hobbymekaniker hade fattat vinken tidigare så ..........min mormor Ada har nu säkert fått det bättre......hon får nu umgås med sin älskade......min morfar Kjell vila i frid......och fru Newport skall jag vårda ömt......såsom hon vårdar oss........
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0