Gamla hus

Gamla hus....ställen med själ...rum med utsikt och inga raka vinklar.....kanske är det bristen på 90 gr vinklar som är en av hemligheterna varför jag trivs i gamla hus....gamla hus är dragiga.....gamla hus är byggda med eftertanke....dragiga= mögelfria....det ska dra lite ifrån fönsterna....i dag byggs hus täta ....sen måste en effektiv ventilation byggas in.....same shit but different.....som ni ser på bilden är renoveringen av vårt somrum på gång...riva dra spik spackla procenta fundera....done....nu är målningen på g..första varvet gjort....
 Snyggt originalgolv va??? synd bara att golvet tjänat ut för länge sedan och måste täckas över....men jag river inte ut det..utan lägger försiktigt ett clickgolv uppepå..man vet aldrig....jag är rädd om mitt gamla hus och följer dess lagar....två varv tapeter sitter på väggen sen förut...1930...och 1960/70......skulle gärna tagit fram den första om man kunnit men det blir nytt...detta rum kommer att bryta av alla tidigare rum i form av lite modernare form ....fast vi är bakåtsträvare.....modernt golv...moderna tapeter....till och med färdigmålade köpta raka golvlister...kommer sedan att krönas med nytt möbelemang....kanske...kanske man kan vakna sedan utan att bryta sig ur sängen.....den gamla kommer vi att rituellt elda upp under stoj ock gamman.....rummet kommer att gå i vitt.....jo....vitt.....nä ingen av oss har tappat förståndet och blivit medlemmar i Ikeafolket.....trots allt gillar vi gamla hus.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0