Den gamla damen

Den gamla tjuriga damen har en bestämd vilja.......som självutnämd mekaniker som inte är bra på nåt men halvtaskig på mycket... vis av att man är van bare rate pågår en kamp......efter att ha lyft av den felaktiga toppen med relativ lätthet så riktades intresset in på topp nr 2.......där protesterade den gamla damen......varför riva av den tycktes hon säga.....jag smekte henne medhårs och påtalade fördelarna med att polera även dessa ventiler.....NEJ.....lös hela damen.....jag höjde volymen på radion och dissade damen.....ni vet....den där muttern.....muttern som sitter näst jävligast till på hela chrysler kocernens bilflotta...den muttern kontrade damen med.....1 timme.....liggandes under damen...trångt....kallt betonggolv...slipade bort muttern...i en ställning helt fel för annars ömmande värkande leder...stålflisor regnandes över min lekamen....voila....damen fick ge sig VIKTORY.....humöret steg till ett leende nu skulle grenröret tagas bort och sedan ett par toppbultar...vad kan jävlas?....damen låg steget före.....en pinnbult efter den andra gick av....tills ni vet...ja... den muttern som sitter jävligast till....jaa den som sitter JÄVLIGAST till var runddragen direkt ifrån fabrik.....mekaniker knäade.....släppte allt gick upp till huset drack kaffe och räknade till 1103....hade två alternativ nu...få lös muttern med nåt sorts mirakel eller lyfta ur motorn för att komma åt......damen log när jag kom tillbaka....hon såg segerviss ut när jag plötsligt slet en ny sexkantshysla ur förpackning och snabbt innan hon han kontra knackade fast den på muttern.....nu stod det å vägde....ett försök hade jag....svettpärlor trängde fram när jag tog ett fast tag om spärrskaftet...damen höll andan....jag likaså....räknade till tio och....kling...gick den pinbulten av också.....aldrig har jag glatts så pass åt en avdragen pinnbult....4 timmar....tog det...innan damen gick ned i brygga...gav upp....resterande muttrar och bultar satt knappast fast.....TOPPEN....togs av.....inget större fel med den.....vis av erfarenhet vet jag att den gamla damen vill säga nåt med sitt uppförande....hade inte vi upptäckt ett ventilfel på topp nr ett hade högst troligen motorn hållit ett tag till innan ett större ras inträffat....knastret på en ventil har krypit upp till den milda grad att det troligen släppt inom en snar framtid....tack din gamla sura tjuriga dam för det....okey...tack damen då....(har faktiskt fastnat för den gamla damen shhhhhh) nu är det ett par ronder kvar så vi får se vem som går vinnande ur kampen....tippar på den gamla damen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0