Flourtanten



Javisst ! Man kanske är lite av en fossil , Åtminstonde om man ska tro sina barn......eller kanske??? hm....Ja jag har ju varit med på den tiden man hässjade hö och som liten parvel fick 
vara hötrampare uppe på höskullen, Man har ju faktiskt handlat på Konsumbussen .....Lonka o en flaska Syd och fick sedan hjälpa farmor med att styra hennes Hermes(cykel) med varorna på styret upp till huset.Jag har åkt i baksätet på farfars Californiavita Amazon och andas in lukten av ljuvlig röd galon i spänd förväntan på väg till StorKonsumbutiken mitt i Dorotea. Åkt med min morfar i hans buss och kastat ut postväskor runt byarna,Jag har sedan följt med honom på vedhuggning som gick till på följande vis: Vi började att ta bort baksätet ur hans Austin 850(Hundkoja)körde sedan ut till vedhugget,högg och packade bilen full med ved och åkte sedan hem.....lämpligt stor laståsna eller hur? Vi hämtade sedan vatten 3km bort i en kallkälla för vattnet i huset var odrickbart.Jag kan justera in en gammal svartvit tv så att den slutar rulla,Jag har sett vilse i pannkakan,Anita o Televinken,Hyland och Nygammalt.......Men är jag en fossil????Shit....de är jag nog ! Kom just på att jag faktiskt vad ni än tror om detta mystiska sagoomspunna väsen träffat i egen hög person....håll i er....Flourtanten.

Jag vakna upp en morron med värk och dubbelseende
Jag släpade mej till spegeln och fick fram ett leende
Där såg jag en skäggig trött atlet
svankryggad hjulbent lönnfet...poet
Guds gåva till kvinnan attraktiv som få
Vill inte vara så här snygg men de får gå ändå

Ledbruten halvblind vig som ett järnspett
Mer macho har ni alltför sällan sett
Hår som växer över allt mest på ryggen
inuti öra och huvet som ett kalhygge

Men det ska ni veta att de har vart ett jävla jobb
Att forma denna helt perfekta kropp                                      Putte.M

Alla händelser i detta inlägg är baserade på verkliga händelser även mötet med Floutanten.

Kommentarer
Postat av: Gittan

Du ä bara bäst :D

2011-11-16 @ 19:28:30
URL: http://www.gittansvardag.blogspot.com
Postat av: khina

Underbar beskrivning på er medelålders män!!

2011-11-19 @ 22:27:40
URL: http://gamlakonsum.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0