V-jeans o Platåträpjucks



Dagens fråga: Bilnördar där ute i vilken lyxkärra har detta rattcentrum varit mittpunkt??

Efter förra inlägget har jag reflekterat över vilket modelejon jag egentligen är och har varit genom åren.Ja jag börjar väl ifrån där jag själv minns nåt! Som jag minns så kom jag till skolan i lågstadiet iklädd eller påtvingad en Polotröja,V-jeans,Moccafransjacka och Platåträpjucks......slut nu ögonen och se den synen....Såja Såja....Tänk inte ens tanken.....Hatar fortfarande Polotröjan! Denna klädstil höll man nog på fram till klass 6 då det kom en grabb på skolan i stuprörsjeans....va??....de gick nog ett par veckor innan man accepterade den modellen och gick in på stuprörsjeans och collegetröjaeran.med något lägre klackar på träpjucksen....jag var en hård kille på den här tiden och de skulle världen få se så man tjatade till sig den hårdaste symbolen som fanns...Petoffjackan,
En orgie av svartläder och kromade nitar och med ett vackert rött foder.....Håret fick bli längre och träpjucksen ställdes undan till förmån får ett par svarta coola cowboy boots......Petroffjackan hänger fortfarande på en krok uppe i skrubben, Vid tiden för avslut av gymnasiet var man utsmyckad med Blacksabbath,Judas Priest och Saxon en fullfjädrad hårdrockare..... Sen kom dagen då jag såg ljuset och efter ett par års trånande köpte mej en Buick  i tjugoårsåldern och har sedan den dagen ofta setts med en svart skinnväst.......Samtliga plagg jag någonsin burit har och är i högsta mode,jag har väl aldrig i varit i fas med min klädsel men Skinnvästen blir aldrig omodern och fick jag bestämma skulle jag K-märka Skinnvästen,snusdosan med plåtlock,svarta jeans och den obligatoriska svarta t-shirten som bara hör till......Vänta nu!!!! Jag har precis K-märkt mej själv..........



Torka av mej fukten med baksidan av min arm skulle ut till friheten
La skinnet på limpan o kickade igång de va 1980
Texasstyre 5,5hk trim 3kuggs drevning de va nog
Ut på vägen vinden doftade regn de va då den gick som bäst

Vi träffades på torget vi kunde åka vart vill
Vi va kungarna med ställbart
Med effektljuddämpare o fet tvåtaktsrök
Navrensarband där bak

Fukt på brytarna loppa på ett stift de hörde bara till
Jacka kolven dra pluggen javisst de lärde man sig fort
Läste puchjournalen o drömde sig bort en sån där Dakota skulle man ha haft

Vi var kungarna med ställbart det är vi nog än
15 års dan kvar i hjärtat minns den morgonen
Vi var kungarna med ställbart de är vi nog än
Med 15 års dan kvar i hjärtat det föddes ett ljus den morgonen

Kan avslöja att jag fortfarande njuter av att känna fartvinden på moppeturerna
  

Kommentarer
Postat av: khina

År det månne därför M. söker en Puch Florida. För att åter få uppleva den totala friheten....

2011-11-19 @ 22:30:39
URL: http://gamlakonsum.blogspot.com
Postat av: Rossön

Det är en Ford hälsar Rossön.

2011-11-25 @ 19:17:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0