Fotkörare........

Man lever med en fotkörare.....Nej jag stavade rätt Fotkörare=Liten människa i en gåstol som brutalkör runt köket och tycks gilla att pricka hälsenor på större människor.Nu är man väl rätt immun mot påstötningar runt hälsenorna ...man kan väl säga att efter 5'n så har man utvecklat brosk på utsatta ställen.
Man utvecklas efter omständigheterna så att säga...Jaaa okey sä här då: I sitt dagliga värv så umgås man med
vuxna människor och man har en klar fördel i livet om man är/har varit småbarnsförälder.
Man träffar bännoxar översittare medlare stora egon osv och genom att jämföra dessa med sina små barn kan man utan större ansträngning hantera alla olika personligheter......Stora Egon=största barnet/enda barnet
Bännoxar=En som lärt sig få vad han vill genom att inte ge sig Översittare=Storebror som styrt lillebror med järnhand Medlaren=Mellanbarn.....ja sen har vi folk som avviker ifrån sysslorna så fort dom anar att det finns en möjlighet att bli sjuk och som har en tendens att verkligen tala om hur sjuka dom är =Mammagrisar.
Man praktiserar bara samma politik som hemma i köket med dessa olika personligheter och voila!!!!
Vi kan dra det ännu längre TEX Iran=Usa   i Arabland står det alltid nån och skriker till Usaland:na na na na na na jag har värsta pickan och i Usaland svarar en kinkig mammagris att:Kom igen då du har ju inte ens lika coola dojjor som jag!!!!Nä FN i all ära skicka en 10 barns mor/far dit för att medla och ett par glassar senare så VÄRLDSFRED!



Tid är pengar    Pengar jag inte har

Svart hål i min budget   Men resten av livet kvar

Goda råd är dyra  För en fattig drönare som jag

Jag tror jag måste låna  Eder tid ett tag

För här på stigen där jag går
Är gränsen allt för svår
Gränsen mellan sunt förnuft
O alla goda råd jag får
Känns allt för krackelerad
Precis där jag står

En fattig jävel    En jävel som jag

Skulle nog behöva  Blott för en dag

Byta perspektiv  O njuta för ett slag

En riktigt fattig jävel  Nu tar jag mej ett glas                                    Putte.M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0