Påsk i nutid

Påsk är  för mej: Snöskoter=fjäll=Afterskoter i glada vänners lag...........Tidigare ..jag menar länge sen....jag menar just efter Hedenhös snickrat till hjulet så tillbringades påsken i Herr Modins i Bautabäck....Storbäck.
Skotrarna lyssnade till namnen GP,SS,EX,SRX,JAG,BLIZZARD,INTRUDER OSV.......Jag körde inte särkilt många påskar med min Yamaha GP 440 utan att nån kolv for eller att nåt annat pajade......Vi alla i sällskapet var efter nån dag kraftigt solbrända på armarna helst........(trodde utomstående) men sanningen var att vi var oljesvarta efter såkallad service.........kvällsaktiviteterna är sedan länge arkiverade under top secret och VI MINNS MED GLÄDJE VARENDA HÄNDELSE MED GLÄDJE(vi =dom som var där)Dessa händelser hände bara och kan ej återskapas EVER.....
Efter Bautaperioden kom ......Brännåkeperioden.......Påsk=Snöskoter=fjäll=Afterskoter i glada vänners lag nu med familjen och barn som förevigt kommer att minnas Kakelbiffar och kvällseldningar bakom stugan.......samma där Brännåke lämnade ett evigt glatt intryck i mej och mina större barn.........saknar det än idag.....
Påsk i nutid är:Snöskoter=fjäll=afterskoter i glada vänners lag och nu befinner vi oss i Tidlösaperioden..... och skadad efter tidigare påskar så eldar jag utomhus på kvällarna och upprepar samma typ av mönster som på Hedenhös tid........Bakåtsträvare?????......Tidlösa är i kvalite lika mycket som bauta eller brännåke och vis av erfarenheter typ att man inte kan ha skogsdisco till 03,00 och åka upp på fjället dan efter åt så firar jag påsk om något lugnare än förut......men fortfarande är påsk Snöskoter=fjäll=afterskoter i glada vänners lag........

I denne sto'n villvrång så de tostre bårdi öra
Ne ti knäa i vattne så de tjaskr ti skoern
Hadd köft sä n' töcken snöskojter som n' skull provköra
Het å bös glömt'n Nokiastövlern hemme på broern

Ut på sjön gatt'n me vall å skojtern dompe fast ti vattne
sä nu sto'n ve'n dän himmelska snömaskin ut på sjön
Körd över n' vinnvak på jäsken han hadd drattne
Om jag finge tag på skojternasarn ba'n n' stille bön

Slet å möckse domdere å läst ramsern sä snön tine
Börje fo lös'n dro på fullt spjäll å hängt sä på styre
To sä n' par meter sen söbben fast helvetesmaskinen
Åt helvete ve ä hän rate köke'n de få bli'n abbarsyre

Fick läs sä att de bli korteste bit'n utta å gena
Skull'n ut na mer fick ä bli skiibena                                                   Putte.M

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ha en trevlig Glad Påsk med allt som hör till! ;-)

2012-04-07 @ 17:29:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0