Sönderkörda Hälsenor...Ett privilegie!


Nu är man där igen.......Ett privilegie.....Ett sant i like it life......Småpojka......En som börjar träna att bli stor i korken.....en som tränar att köra rally i gåstolen runt köket.Jag har varit där förut och känner mej hemma stadd med småfolk som kör allt dom kan utan hänsyn och begrepp ifrån ena hörnet i köket full fart framåt tills det tar stopp i mina HÄLSENOR.........AJJJJJJJJ.......Ett privilegie!Alla har inte den glädjen att få uppleva intrampade legoklossar eller sönderkörda hälsenor.....Man ser oftast vem som är småbarnsförälder.....sylt,vällingfläckar på axeln och småbarnsföräldrar går som hästar........Jo....Väldigt försiktigt och känner på sej var man inte ska gå!Nu i detta nu gäller det att filosofera fram alla projekt och inte inbilla sig för en nanosekund att nånting någonsin skall gå enligt det uttänkta schema som man inbillat sig tidigare.....va fan man får väl dröja ett par år med diverse projekt till micro har blivit bigger och kan följa med ut i garaget och eventuellt kan visa sig intresserad av vad sin gamla fossil till far har för sig.....En sak ska ni ha klart för er ! Jag har 4 erfarenheter sen tidigare av detta och shit man är inte klar på långa vägar.....Nr 5 är helt totalt olik dom andra och man får väl helt enkelt konstatera att Vi homosapiens blir och är alla födda olika och det är väl en jvla tur......Man får glädjas åt att nånstans har man kanske fått in lite DNA som kan glädja kommande generationer framöver för än hur gammal man blir är man nog lika fånig som man var i ungdomens dar och man ler inombords när man i smyg känner igen sig när ens vuxnare barn lever...lever i ordets rätta bemärkelse.

Här kommer de senaste alstret!

För vackert att se på det kan ej bero
Vad vill du med mej vad vill du att jag ska tro
Här står du och skiner jag känner mej riktigt fel
Men när du ger mej den blicken jag stelnar när du ler

Jag ger mej och börjar tro att detta kan bli rätt
Jag bugar och kapitulerar vi gör detta på ditt sätt

Du för mej dit du vill jag följer bara med
Din vilja är min lag jag hoppas att det är mej du ser
För vackert att se på det kan ej bero
Vad vill du med mej Vad vill du att jag ska tro

Du har mej precis där du vill
Jag vågar inte andas ut..................

Du har mej precis där du vill
Jag vågar inte andas ut...................                                                Putte.M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0