Sport coupe 1.8l dubbla SU......Englander.......

Nyckeln till frihet kom till mej genom av att storbrorsan fick körkort....Vi hade jobbat i två år med egna hjul och Nu.......Tidigare hade världen sträckt sig c.a 1.5 mil in till Dorrocity dit man först cyklade och sen med 50 cc lätt trimmad Yamaha fann vägen till liberty. Under den såkallade Moppetiden där man med gult sadelskinn och coolt texasstyre brölade fram i dryga 70 km/tim iklädd Petroffjacka och givetsvis klockade man in hjälmlagen där nåt 08 fjoll kommit på att man måste......MÅSTE ha hjälm för att köra moped???????renoverade jag o brorsan en hjälplöst rostig Merca 200-69 och efter ha bytt ut 75% av karossen tyckte farsgubben att vi skulle ge oss för vi hade snart slut på plåt......så.....dan efter fick vi ett bättre orostigt objekt...en Engelsk Kvalitetsbil????En Sportbil med en 1.8L motor med dubbla Su'are fuskträinredning och svart vinyl....... En........
Morris Marina TC CoupeVi lade ner all fritid på denna sport coupe vi gick igenom allt...då menar jag allt.....Efter att ha dissekerat masserat och renoverat hela skapelsen så lades en Ford granada blå metallic lack med fyra lager klarlack på den och gissa........Gissa om vi var stolta........Vi kunde säga att vi hade renoverat en sportkärra som ingen jävel hade sett i Dorro förut......Och gissa om vi luftade den......Mitt i vintern så fick vi nöja oss med att köra fooort.......Ända tills vi lugnt och stilla gled ut från torget och....kapofff.....kronhjulet i bakaxeln rasade........Bakaxelbyte och Nils-Gunnar Svanlund hade givetvis en ..........Så on the road again......Tills Lucas berömda elsystem började svartna.......+jord...Mannen som uppfann mörkret....Vi fick till det men ett växellådsras senare insåg vi och alla andra att denna sportbil inte var ämnade för två hormonstinna grabbar.......brorsan och jag gjorde en deal med morsan och han fick den bästa bilen i världshistorien och morsan tog över Morrisen.....80 lugna km/tim till och från jobbet borde den hålla för........När jag sedemera tog kortet så lånade jag Morrisen för att hälsa på fjällan i Villis.under hårda förmaningar för den sportiga coupen hade börjat dra olja........Jag tog mej till till Meselefors..... där skar den så in i helv......Jag försäkrar på heder och samvete jag körde only 90 km/tim Morris Marina Tc coupe var gjord för att varvas men tyvärr höll den inte för att ...Varvas......Engelsk skitkvalli.......En lärdom......Men faan va den gick gött.....när den gick...Vi blåste raksexmercor och bemers på löpande band.......Jag borrade den på v-meken och jag o farsan plockade ihop den och morsan körde den i 80 lugna kilometer från och till jobbet ytterligare ett år innan bakaxeln växellådan började väsnas och voila den började dra olja igen......Nils gunnar Svanlund på Lavsjö allshop/skrot fick överta den sportiga coupen till sist......
Brorsan bil då ???Jo det var den bästa bilen som gjorts.....En ......Annan historia......Hasta la vista......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0