Man over machine

I dagens outfit gav jag mej ut för att avsluta en princip.........inte projekt....inte service ....utan en PRINCIP......Jag ska jvl...ha igång gräsklipparjvln..........Efter att ha spenderat tiiiimmmmaar skulle fanskapet få en sista chans.Jaaa jag för väl erkänna att den som allt annat man behagar att omge sig med inte är direkt ny........rätt begagnad faktiskt.....som dagens outfit ungefär.....Ialla fall så lades en sista smörjelse över maskinen ungefär samtidigt som Hedenhös cruisade runt i sparkbilen.....Jag har återupplivat denna maskin så nu går den endast på återupplivning....jag har dissikerat..renoverat...planerat....gjort en overhauling...och nu drogs sista bulten åt i den gamla Briggsmaskinen......Allt medans den yngsta storögt tittade på.....han hörde sin fossil(läs pappa) prata eller väsa ett nytt sorts språk....lite hårdare medans han tittade på sin son och flinade....förvirring för den lille....Men trots allt verkande han roa sig med ett gammalt luftfilter.....Maskinen drogs senare ut i solen med andakt och den gamle tittade på den nye och sa med mild röst mitt i ett flin.....NU JVLAR......Och heuruka...i solgasset mitt i fridens liljor såg den nye sin anfader dansa breakdans mitt i ett blåmoln av oförbränd bensin......Man over machine........Detta firades med en åktur i Mercuryn.....Den nye sattes i passagerarsätet och fossilen bakom ratten......Med stora blå ögon lyssnade den nye på ljudet och kände lukten av vinylen....Nu skulle han utbildas De två smög ut på vägen o stannade fossilen drog i manuellettan och sade:Nu min son KOM IHÅG DET HÄR LJUDET.....varvid han drog plattan i mattan 1.an......2..an.......3.an...........baaaaaaaaa.......(.Detta gjordes i utbildningssyfte och skall ej göras av outbildad personal) För att försegla detta så gjordes detta tre gånger i rad och den lille verkar ha fattat tycke för V8 för så fort vi går förbi Cougarn efter detta så pekar den lille och säger..Daaa  daaaa daaaa Nä nu ska jag gå och se om gräsklipparn fortfarande går.....Man over machine...MY ASS!
 

Kommentarer
Postat av: Gittan

Ha, ha behövde bara läsa rubriken för att förstå att det handlade om den gamla gräsklipparen. Fast å andra sidan...köpte inte ni en manuell variant...den går väl använda i nödfall iaf.

2012-08-18 @ 16:19:51
URL: http://gittansvardag.blogspot.se
Postat av: khina

Det ska böjjas i tid det som krokigt ska bli....
Att du har en aldrig sinande källa av tålamod är ju inget nytt för oss som känner dig.

2012-08-21 @ 18:36:22
URL: http://gamlakonsum.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0