Extrem väder o extremt snökaos..tillåt mej att extrem le

WOW....dom har fått exremoväder i söder.....det snöar!!!! dom hörs ha fått c.a 30 cm snö! i Stockholmo.....Konstigt här uppe snöade det 50 cm över en natt och det skrevs inte en rad som det påstods att det skulle vara EXTREMT.....ok ok det bor mer folk där nere och dom har inte grejer för att få bort snön osv...Det snöade i fjol också och i fjol och i fjol......Det måste sitta riktiga politiker/pappervändare och besluta om väg underhåll även där nere.........Och som grädde på moset har sverige fått....håll i er...EXTREMKYLA......16 gr kallt?????? i min värld har vi en HELT NORMAL VINTER......Vi däremot sitter och kör på glashala vägar som sandas 1 gång i veckan om vi har tur och då har transportstyrelsen kommit på att det bara är halt i kurvor och backkrön INTE på raksträckorna....och..och vi sitter och kör i exremkyla med ren och älg runt vägarna......hm undrar om samtliga beslut om utrustning och sandning/plogning sker på samma kontor mitt i extremkaoset mitt i 30 cm snö mitt i en uppenbarelse om att det snöar mitt i mitten av nån betongskrapa dit samtliga omplacerats ifrån tidigare statliga jobb pga senildemens och får nu göra sista åren innan pension vid 50 års ålder.....Och gud nåde där jobbar inte en enda norrlänning inte ens nån som har släkt i norr eller känner nån som känner en norrlänning eller nån som känner en som känner en norrlänning......tillåt mej att tillägga i debatten att det extrema med detta är Media som tydligen också bara har folk anställda som inte kommer i håg nåt ifrån i fjol....tillåt mej Extrem le.
 

Kommentarer
Postat av: Gittan

Vi ställer väl upp i Snow Aid eller???

2012-12-07 @ 23:09:18
URL: http://gittansvardag.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0