Julgranshämtninga

 
Jag har halvtidsvila...likt mången dräng och piga.....Vi har överlevt Maia kalenderns övergång till nr 14.....vi har överlevt ett år till....fastän blekfeta politiker kommit med en hel del förslag som endast kan ha ett enda syfte nämligen att jaga upp befolkningen så pass att en och annan dör av hjärtinfarkt....(kallas befolkningspolitik) helst då en medborgare som ingår i motståndarlaget. har ni hört om JOBBA GRATIS PÅ LÖRDAGAR förslaget tex. hmmm.....Annars då ? skinkan kokad? granen klädd?klapparna köpta?....Nu är det dags för en riktigt god ledighet med kvalitetstid med familj o vänner....Tänk om vi kunde skala ner det till det! Visserligen känner jag att det är precis vad som komma skall och nöjt känner mej till freds...Det är nåt visst med julen..Men och det finns alltid ett men! för hör och häpna hur vi än vänder och vrider oss så är vi innerst inne aldrig helt nöjda så Men!....Nu trodde ni att jag skulle skriva nåt negativt och jordnära va! nä! jag lämnar eder i tanken och konstaterar att jag måste hylla er för att ni orkat ögna igenom mina små alster i ett år och hälsar därmed eder en riktigt god jul och ett gott nytt¨år på följande vis!
 
Hämt dorninga nu ske vi ta oss n julgran
N'bullerante hadd fått julstämmninga
Han hadd fått julblae från Kopra mitt på dan
Å höll nu på rust för julgranshämtninga
 
Han hadd kike ut'n gran strax ättä misommartin
Å vakte'n ättäsöm tillåve lege där nån natt
trampe bröschelvägen dit sä dä va hårt som fröse margarin
märt ut'n ve ä blått ä bann å skreve nanting om ä dödsstraff
 
ingen våga sä myche som å ta i n' dä'n gran allihop va skrämt
vi visst allihop att ä va nä Bullerantes specielle juleprydnad
man gick storkroken ikring halvskär att n' Ante skull ligg å vänt
än fast grana va sä stygg så dä skar in i yga
 
Int tordes man säga te Ante att grana va rent onaskelit horribel
Utta skröt på'n å tyckt grana va rekordeligt schantil
N' Ante blev karet å sträckt på sä så ä nästan blev penibelt
Ållihop höll bare me å på de vise kunne hele byn andas ut i Julefrid.
 
Akta er för knäcken å njut nu av samvaron
 

Kommentarer
Postat av: Gittan

Imåra...gösse ska alltihop hänn...skinka ske kokes...julgrana ska kläs...soffa ske flyttes...å borle mä...klappa ske slås in...vi måst bära in pelletspall`n å innan dä bli mörk...hur ske dan räck till tro?

2012-12-22 @ 22:26:00
URL: http://gittansvardag.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0