Av sunt förnuft föds inga idioter!

Om ni som ströläser denna odysse av sanningar undrar om jag försvunnit ifrån denna vackra värld så kan jag meddela att så är inte fallet.Jag har haft huvudet fullt med att förundras över mänsklig dumhet och i detta har jag vänt och vridit på begrepp och kommit fram till följande: AV SUNT FÖRNUFT FÖDS INGA IDIOTER.Man förundras även av vanligt folks totala ointresse av vad som pågår runt dom.......Vissa personer i min närhet har inte orkat bry sig så pass att dom begripit vad som pågår i dess närhet trots att Politiker,TV.Radio och folk har diskuterat  och ockuperat sjukstugan i protest.Och efter 14 dars diskussion i fikarummet kommer med:dööööö vaddå ska har dom stängt akuten!!!!Nä det är inte bara politiker som inte orkar bry sig.Men sen finns det folk som ger allt folk som sover över på akuten folk som mailar folk som facebookar twittrar och folk som ringer folk som fått nog av statusjagande röstfiskande översittare som ser oss som valröster och inte människor.Dessa skall hyllas för sitt engagemang och förevigt ses som försvarare av det sunda förnuftet.själv har jag gett mej fan på att prata med Göran Hägglund och till dags datum har jag mailat 5 mail och ringt departementet och gett presschefen ett och annat att tänka på(skulle tro att han efter ha lagt på luren tyckte att jag var en dum jävel)Han la upp sina svar så det gick inte att låta bli att jävlas lite extra med honom.........hm ja jag väntar fortfarande på ett mail eller telefonsamtal ifrån socialministern..........ja ja man gör vad man kan och jag ska försöka komma igång med en normal blogg igen när akuten öppnat igen...hasta la vista på ji!

Kommentarer
Postat av: Gittan

Heja Putte! Även jag med mitt "teflonminne" kan inte undgå det som sker i Elisabeths hemkommun just nu. Elisabeth och Linnéa har suttit bänkade framför varsin dator och följt nyheterna och direktsändningar i ämnet. Även jag rycks med och man blir rent utsagt förbannad över politikernas dumhet.

Jag önskar dig lycka till i jakten på socialministern.

2012-02-09 @ 22:02:41
URL: http://www.gittansvardag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0