Träpjucks.....



Träpjucks! var tog dom vägen ? Personligen hade man dom på fötterna dag som natt sommar som vinter och dom var allra skönast just innan dom gick av! Man nötte först ner gummisulan på klacken och fick ett sånt där skönt laidbackstuk på pjucksen.Sen åkte resten av sulan och man nötte ner dom tills dom var lika tunna som en söndagsoblat.När dom slutligen gick av så insåg man i samma sekund att klenoderna man hade på fötterna som en gång sken blanka och som nu var fulla av slipdamm,färg och gammal motorolja hade gjort sitt!Jag direkt hatade nya träskor!!! det tog minst ett par månader innan man gått in dom nya och hela personligheten blev liksom ändrad ifrån skönt tillbakalutat till rak i ryggen och gångstilen rubbades för man liksom drog pjucksen för att nöta in dom fort.ja....nuförtiden har foppatofflorna fått ersätta pjucksen och nuförtiden lyfter man på fötterna för att inte nöta ut dom för fort.........Men vart tog träpjucksen vägen???hmmm På fråga ett svarar jag VET EJ!!!!!


Kommentarer
Postat av: sanna -saos.blogg.se

Jag vet! Swedish hasbeens! Kolla här

http://www.swedishhasbeens.com/autumn-season-2011-c-20.html Dom är ju stort på modet igen.



svar på mitt inlägg Hehe ja jag tror faktiskt att Ossian leder knubbiga ligan. Sötfis! Ska krama dom båda från dej. kram

2012-01-20 @ 21:25:22
URL: http://saos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0