Ettan............



Jag har hamnat mitt i ett ilandsproblem.....dom har höjt priset på snus än en gång!!! Tidigare har man knutit handen i fickan,tagit sig en snus för att lugna ner sig och tyckt att ''snuset inte är uppe i sitt rätta värde'' Jag som har en snusring på alla mina jeans....jag som hittade snusdosan efter min farfarsfar och det ansågs fullt normalt att min tog sig en rejäl Ettan vid c:a 12års ålders......Farsan köpte snus på storpack på konsum så att Min bror o jag kunde fylla våra dosor....kaffe utan en snus efteråt??? går det överhuvudtaget???hmmmm man får nog kanske göra som min morfar,Han skänkte bort 3 stockar snus till mig när han var i 65 års åldern med orden: Nu har man snusat i 40 år nu slutar jag med det...sen tillade han att jag borde sluta också medan han överräckte stockarna.Ja man är väl klent byggd för jag har provat att sluta ett par ggr med samma resultat....som längst höll jag upp 3 månader och varenda minut på dygnet fanns suget efter det svarta guldet......Men kanske man inte riktigt har haft den rätta inspirationen.....Man kanske skulle ha provat igen.....hmmm.  Eller så får man Knyta handen i fickan än en gång o konstatera'' Det är inte uppe i sitt rätta värde''!!!!!

N' Jonke på Näse va en finurli karl, geren å snål å dryg
Spötte gammsnus'n i vänsterficksdosa som allri to slut
Så möckse'n fram dosa bordi vänsterficka fick man smyg
Låssas ta'n buss å krax till å sen kut

Lik va släkta hans n' Kurt dumsnål'n dryg kusin
Av n' jonke han stal snus'n, En rent onaskelig person
Smög på nättren å försåg sä me va han trodd va färsk nikotin
N'Jonke visst nå om e se han skifte vänster o högerdosa var afton

Sä bju'n Kurt på snus'n ä man alles nöjd
Nå ha ä väl hänt man lårne nan buss av 'n
Men de ske va två gång på sin höjd.                                          Putte.M

Detta ska inte ses som förskönande av en starkt beroende framkallande drog utan kanske som ett varningens SNUSfinger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0