Lyxfredag......

Små ting kan te sig stora... små små detaljer....små fragment kan göra stort......Jag slutade som vanligt mitt arbete  och åkte hem igår eftermiddag och kom till insikt att frun och barna åkt för att blöta sig i det kommunala varmbadet,,,,så jag kom hem till ett tyst hus.....Nu är visserligen aldrig ett hus tomt jag menar husfolket vakar ju över lugnet men tystheten botade jag genast med att lägga på en gammal Lp skiva på tallriken......mmmm gött......man får ta tillfället i akt tänkte en fredagstrött ratsamlare......och plötsligt slog det mig!MAT......jag rotade igenom kylen och konstaterade att alla ingredienser fanns......så......skala hacka skära steka....och så stod den där på bort och längtansfullt slog jag en blick på min fredagsmiddag .....en rätt som jag längtat efter i åååååårrrrr..............vad skulle jag då inmundiga?......jo troligen Sveriges absoluta nationalrätt.......Stekta i smör......Falukorv,Potatis med Ägg.....En Pilsner till det....MMMMM Lyxfredag.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0