544

 544....Mitt första egna objekt....En svart PV 544 -61/62....köptes av en glad 17 åring efter påsyn och provkörning för 750 kr....bilen kördes hem och entusiastiskt rakt in i garaget.....den revs ner i molekyler....den till synes rostfria bilen var en fröjd för ögat....den skulle bli babyblå med moonkapslar Grantratt tvåtums avgassystem rallystol mmmmm..........Tills jag satt skruvmejseln i golvet......golvet var tunt som siden....sidenrost....behövde inte kapa bort plåten utan jag bara högg mejseln i ena hörnet och drog.....hela golvet fram.......efter en rostöversyn så summerade jag trött för polarna....undre balkar....75% av golvet...tröskellådor....innerskärmar bak....bakskärmsinfastning.....bagage....en framskärm....en bakskärm....inte underligt att bilen var omlackad ifrån nougatbrun till skinande svart......fick glömma moonkapslar och grantrattar........farsan hjulade fram gassvetsen och visade hur man gjorde.....elden sken i garaget i oootaliga timmar det följande året.....Under tiden införskaffades en renoverad b18 med k kam växellådan byttes ut till en 4 växlad och saker och ting började falla på plats....Nu var bilen rostfri....Grantratten på 10 tum satt på plats....Rallystolen var monterad....Ett 2 tums avgassystem ljöd.....fattades bara lacken.....moonkapslarna....motorrummet framvagnen tanken blev målade i blått och vitt.....Nu hade jag körkort och fjälla som tog tid...så det dröjde två år till innan lacken las......Bilen lackades i lackboxen på Doroverken....Budgeten var i princip noll....Den lackades Signalgul.....Trött på bilen efter år av tid såldes den efter en vinter till min bror.....den försvann senare spårlöst......Men en vacker dag år senare stog min PV på hotellparkeringen en dag med p18 fälgar på 6 tum och lika vacker som när jag sålde den.. för att senare aldrig mera synas till.......Min 544.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0