Nån har satt stighudarna åt fel håll

Nu kom den ....Cirkeln som skall snurra runt sin axel minst ett varv....Började med en utlånad Mercedes som efter återlämnandet plötslgt uppvisade en stor spricka i framrutan...suck...Kunde kanske slutat där men efter att ha överlämnad den minste på dagis  blev jag påbackad av en morgontrött yngling som masserade den bakre kofångaren effektivt dock med ett resultat som kan ses närmast på folkracenivå....Den morgontrötte ynglingen tog nervöst på sig allt ansvar och papper skickades in till försäkringsbolaget som i detta fallet var samma för oss både..klart? nääää...försäkringsbolaget tycker självklart att båda är vållande fastän vi har beskrivit samma händelsebelopp och han backade över till min fil och jag stog still när han rammade mig....fortsättning följer har just ringt chefen över handläggaren som naturligtvis skall kolla ärendet....suck kan det då tänkas att cirkeln slutits? nääää...Åker till Lycksele med medföljande chaufför lägger mej på slaktbänken och opereras medan chauffören raggar runt i Lycksele där han lyckas plantera Mercedecen i en hård snövall varvid all plast under kofångaren inte längre har samma utseende som förut......det får jag förövrigt veta halvvägs hem dåsig och morfinhög efter operationen......Som grädde på moset kommer Älskling hem ett par dar senare och meddelar att Subarun inte låter som förut??? jag hasar mej ut och bemödar mig ner i förarstolen och voila tamej faan har inte urtrampningslagret/kopplingen slutat att leverera........lämnade förövrigt in två fälgar för däckbyte igår...dom ringde lite senare och sade att det var en 6 och en 7 tums fälg....måste ner idag och byta ut en av dom.....just nu i denna minut tvekar man att starta nånting för man vet ej vad som komma skall......nån har satt stighudarna åt fel håll
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Khina

Det är det här som är lagen om livets förjävlighet!
Tur att du får en semester i storstan snart!!!

2014-02-06 @ 20:25:57
URL: http://gamlakonsum.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0