Gp 440 och Fiskfjället

Ljuset har kommit och fisketävlingarna brötar sig.......En gång i tiden hade jag som yngling en alldeles fantastisk skoter en Yamaha Gp 440 1977 i ett särdeles fint skick.....Stolt åkte man upp till fjälls på påsk och firade skogsdisco i Modins stuga.......Skärtorsdagkväll åkte vi upp på berget och samlades för tedrickning med andra filurer i byn och Gp gick aldrig såå bra som då! Den samsades med Yamaha SRX 440.. SS440  Skidoo 9500...En Artic cat Jag med en SRX 440 motor som gick som fn....En och annan Kawasaki...Nån enstaka Polaris Cutlass....Sen kom Fredagen...Den långa......Vi åkte upp på fjället på morgonen och alltid .....alltid väl uppe på Fiskfjället rämnade nån av våra maskiner...Lördagen var den stora dagen då Gitsjönappet var på agendan samma sak då....En påsk så lade Modins SRX av lämpligt på Fiskfjället så den lämnades och snälla som vi var med varann så fick Herr Modin tolka sista biten ner till sjön på trickskidor.....oförglömlig syn.....väl på väg hem ordnades bogsering och undertecnad lade sig med GP'n jämnsides med Modin som satt på sin bogserade skoter och tråkade honom innan jag demostrativt tryckte plattan i mattan och i ett snösprut vinkade adjö till sävål Modin som till ett hundspann som låg och lusade på leden och efter c:a 300 meter så rasade GP'n .........Hundspannet körde om och vinkade glatt och skoter nr två bogserades.....Tyst satte jag på min motorrasade GP och tog emot gliringar av samtliga kamrater som nu hade två mil att köra....Den vässade Artic jag som till sist kom ikapp och tråkade mig höll i c.a 1 mil till......Efter att mattan gått av så lämnades även denna.....Av 8 skotrar som lämnat Modins stuga på morgonen anlände till sist 2 tillbaka.......varav den ena efter en översyn fick körförbud...den lack olja som ett såll så på söndagen hade vi endast en solid skoter att lita på.....Vi kom upp på fjället även denna dag med nån enstaka lånad skoter och pulka.....Efter dessa påskar var man såväl solbränd som svart upp till armarna men hade haft roligt......troligtvis roligaste Påskfirande som man har haft.....GP'n var med i Påskarna tre och fick en motorrenovering efter varje......tröttnade på att byta kolvar i den till sist och bytte till en Panter 5000.....den höll en hel påsk...Efter renovering såldes den.......Men tiden med min GP minns jag med värme...tiden med GP'n och Fiskfjället.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0