Rate

Pappa! sa plötsligt en filosoferande son......jag tycker det är konstigt.....vadå??? svarade undrande fader....joo..och med ett dröjande svar uttalade sonen följande : allt vi har är sönder!.....Nääää...vadå.....kontrade fadern.....jo allt vi har har du gjort nåt special på!....där nånstans kapitulerade fadern och konstaterade fakta.....njaa inte allt va?....special på ??...jooo....men....allting går ju!....äää....han har rätt....ja min son pga att vi håller oss med gamla grejor som är slitna krävs att man kanske ibland...nästan jämt.....nödlagar med det som finns till hands för att grejorna ska rulla.....sanningen är att den leksaksflotta som huserar i lagårn har passerat bäst före datum för lääääännggge sen.....och som ansvarfull rappelskruvare till far håller man flottan flytande med speciallösningar....detta har nu gjort att mina hemmavarande söner tror att jag kan laga allt......man har lagt timmar på tv dosor ficklampor draganordningar för bey blade datorer.....min yngsta son kastade surfplattan i golvet för ett tag sen förvissad om att pappa kan laga........han är sur än för att jag inte lagat den....men..kanske.....kanske det för nåt gott med sig.....dom ser att man kan laga saker......dom ser sin far som inte är bra på nåt men halvtaskig på mycket specialfixa mens han rabblar sitt mantra......de ä tur man ä van bare rate....de ä tur man ä van bare RATE.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0