Det lilla huset i Avaträsk

Dorro 1930...Samma år byggdes huset vi huserat i i snart 14 år....ett trivsamt hus .......har sina gäster med med ett lugn som vilar tryggt över huset....det har det kreativa rummet som varje gång jag går in dit skänker mig ideer....texter som kommer...musik.....där har jag nog låtit det mesta komma ut genom pennan ...datorn ...eller rätt igenom gitarren......vi har gjort huset till vårt..utan att nalla på husets själ.....barn har vuxit upp .....föräldrar har vuxit upp.....livet har tett sig gott i det lilla huset.....Avaträsk by har varit trivsamt.......man har trivts.....igår var vi på banken.....gjorde klart vår livs affär......vi köper huset som min livskamrat och fru vuxit upp i och som senare min mor och hennes man bott i i 25 år...... Gammtjärn.....där folkmusiken lever i väggarna.......cirkeln är sluten.....ett nytt kapitel kommer.....känns självklart som om vi har varit på väg dit hela tiden.....men jag kommer att sakna det lilla kreativa huset i Avaträsk......om vi nu får sälja det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0